معاون وزیر صنعت واردات تایر بر پایه عرضه و تقاضا صورت میگیرد معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت میگوید: واردات تایر برپایه عرضه و تقاضای بازار است و تولیدکنندگان داخلی نگرانی از این بابت نداشته باشند. به گزارش ایرنا، محسنصالحینیا افزود: واردات انجام شده تایر به کشور از ابتدای امسال تاکنون از طریق […]
معاون وزیر صنعت
واردات تایر بر پایه عرضه و تقاضا صورت میگیرد
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت میگوید: واردات تایر برپایه عرضه و تقاضای بازار است و تولیدکنندگان داخلی نگرانی از این بابت نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، محسنصالحینیا افزود: واردات انجام شده تایر به کشور از ابتدای امسال تاکنون از طریق نمایندگیهای مجاز رسمی و براساس شرایط کیفی و استانداردهای مربوطه انجام شده است.
به گفته این مقام مسؤول، این واردات با تعرفه حقوق ورودی ۲۶ درصدی انجام میشود که تعرفه مناسبی است.
صالحینیا با اشاره به رشد ۱۷ درصدی تولید لاستیک در کشور در سال گذشته، خاطرنشانکرد: در ۳ ماهه امسال این آمار در همسنجی با پارسال ۱۸ درصد رشد داشته است.
وی بهطور رسمی اعلام کرد هر میزان شرکتهای داخلی تولیدکننده بتواند لاستیک تولید کنند، خودروسازان خریدار آنها هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوریکرد: در ماههای گذشته گاهی اوقات حتی جلسات هماهنگی برای همافزایی بیشتر تولیدکنندگان داخلی و خودروسازان برای تأمین به موقع لاستیک برای خطوط تولیدی خودروها برگزار شده است.
وی همچنین با اشاره به ظرفیتهای جدید ایجاد شده برای تولید لاستیک در کردستان و ارایه طرح کارخانه لاستیکسازی در زابل، بیانداشت: این واحدها بهتدریج به ظرفیت اصلی تولید خود میرسند و در تأمین لاستیکهای موردنیاز صنعت خودرو کمک حال خواهند شد.
پیشتر خسرو محمودیان، دبیر انجمن صنعت تایر ایران در گفت وگو با برخی رسانهها از واردات ۱۶ هزار تن لاستیک در دو ماهه نخست امسال به کشور خبر داد و افزود: واردات تایر در این مدت روند روبه رشدی داشته که صنعت تایر کشور را به شدت تحت تأثیر قرارداده است.
به گزارش ایرنا، پیشتر محمدرضا گنجی، رییس هیأت مدیره انجمن صنفی تایر کشور در نشستی خبری با اشاره به انتظارات فعالان این صنف از دولت، تصریحکرد: نخستین انتظار ما کنترل واردات است؛ این موضوع به شدت به تولید داخلی فشار آورده و تهدید جدی برای آن تلقی میشود.
وی با اشاره به تولید فراوان لاستیک در کشور و با کیفیت بالا، تصریحکرد: انتظار داریم دست کم تا ۵ سال واردات تایرهای خودروهای پراید، پژو، سمند و انواع کامیون ممنوع شود؛ موضوعی که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز دستور بررسی آن را داده است.
رییس هیأت مدیره انجمن صنفی تایر کشور در عین حال خاطرنشانکرد: ظاهراً دلیل دولتمردان برای محقق نکردن ممنوعیت واردات، زمینهسازی برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی است، اما انتظار داریم دستکم موانع تعرفهای را افزایش دهند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.