بدهی ۲۰هزار میلیارد تومان شهرداری به پیمانکاران، بانک‌ها و مردم

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد بدهی ۲۰هزار میلیارد تومان شهرداری به پیمانکاران، بانک‌ها و مردم رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گزارش دوازده ماهه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۹۵ شهرداری تهران را ارایه کرد. به گزارش ایلنا، علیرضادبیر در جلسه شورای شهر تهران به گزارش ۱۲ ماهه […]

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد

بدهی ۲۰هزار میلیارد تومان شهرداری به پیمانکاران، بانک‌ها و مردم

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گزارش دوازده ماهه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۹۵ شهرداری تهران را ارایه کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضادبیر در جلسه شورای شهر تهران به گزارش ۱۲ ماهه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۹۵ شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بدهی شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی و مؤسسات مالی و بانک‌ها برای اولین‌بار تا پایان ۳۱ خرداد سال ۹۵ محاسبه شد که بر این اساس، دیون به پیمانکاران(اشخاص حقیقی و حقوقی) ۵۱۸۲ میلیارد تومان و دیون حاصل از تملک ۱۷۱۳ میلیارد تومان بوده است همچنین ۴۸۱ میلیون تومان سپرده حسن انجام کار و سپرده تأمین اجتماعی ۱۱۳۸ میلیارد تومان بوده و میزان بدهی به مؤسسات و بانک‌ها ۱۱۹۸۱ میلیارد تومان بوده است که این مبلغ در مجموع ۲۰هزارو۴۹۵ میلیارد تومان می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه به مطالبات شهرداری تهران از مؤسسات دولتی اشاره کرد و گفت: مجموع مطالبات شهرداری از دولت‌های گذشته تا کنون در مجموع حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است.

دبیر در ادامه با اشاره به توجه به نیروی انسانی شهرداری تهران، افزود: بررسی و ساماندهی نیروهای انسانی شاغل در سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران (به استناد برنامه ۵ ساله دوم در بودجه‌های سنواتی)، تخصیص اعتبار به منظور تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی در سال ۱۳۹۶، شفاف کردن ردیف‌های پرداختی حقوق و مزایای نیروهای شاغل در مناطق ۲۲گانه و ایجاد ردیف هزینه‌ای مشخص در منطقه از جمله کارهای کمیسیون برنامه و بودجه در بررسی بودجه مصوب شهرداری بوده است.

وی افزود: تفکیک پرداخت حقوق و مزایا از پروژه‌های نگهداشت و ایجاد ردیف مستقل هزینه‌ای در سال ۱۳۹۶، اختصاص ردیفی به مبلغ ۲۹ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۳۹۶ به منظور ترمیم حقوق بازنشستگان سال‌های گذشته و در راستای مساعدت و کمک ویژه به منظور ترمیم حقوق بازنشستگان شهرداری تهران از سال ۱۳۹۴ ردیفی در قالب حق مسکن اختصاص و طی سال‌های اخیر نیز این روند ادامه داشته است.

دبیر با اشاره به این‌که آتش‌نشانان همواره قشر زحمتکش جامعه بوده‌اند و باید بیش از اینها به آنان توجه شود گفت: در شورای چهارم بررسی و تصویب دستورالعمل پرداخت حقوق و مزایا به جانباختگان و معلولان کارکنان سازمان آتش‌نشانی در سال ۱۳۹۵ و همچنین توجه ویژه در بودجه سال ۱۳۹۶ به منظور ترمیم حقوق کارکنان شاغل در سازمان آتش‌نشانی مدنظر قرار گرفت. همچنین اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان به منظور کمک به خانواده‌های شهدای آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو از اقداماتی بود که در اصلاحیه بودجه سال ۹۵ مصوب شد. تصویب لایحه‌ای به منظور کسب درآمدهای پایدار توسط سازمان آتش‌نشانی نیز از دیگر اقدامات شورای چهارم بود که می‌توان به آن اشاره کرد.

دبیر در خصوص حسابرسی‌های صورت گرفته هم اظهار داشت: به روز شدن گزارش‌های مربوط به تفریغ سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، بررسی و تصویب گزارش‌های تلفیق سال‌های ۱۳۸۹، ۱۳۹۰ در دوره چهارم، نهایی کردن گزارش مربوط به تلفیق سال ۱۳۹۱ جهت ارایه در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران و ارایه گزارش تلفیق سال ۱۳۹۲ تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ از اقدامات صورت گرفته در شورای چهارم بوده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در پایان با اشاره به گزارش‌های حسابرسی‌‌ها گفت: قرائت کلیه گزارش‌های حسابرسی مناطق و واحدهای شهرداری تهران در سال ۱۳۹۲، قرائت کلیه گزارش‌های حسابرسی سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران در سال ۱۳۹۲ همچنین ارایه پیشنهاد انتخاب حسابرس واحد توسط شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران توسط کمیسیون که این موضوع پس از بررسی توسط سازمان بازرسی کل کشور نیز مورد تأیید قرار گرفت. برای اولین بار و در حال حاضر حسابرسان منتخب شورای اسلامی شهر تهران در حال حسابرسی همزمان سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ کلیه مناطق ۲۲گانه و سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند.

آمادگی داریم شورای شهر پنجم از ۱۲ مرداد آغاز به‌کار کند

رییس شورای شهر تهران درباره زمان آغاز به‌کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: هنوز اعلام رسمی نشده است اما با روند موجود، شهریورماه زمان آغاز به‌کار شورا‌ها خواهد بود البته ما آمادگی داریم که از ۱۲ مردادماه نیز شورای جدید کار خود را آغاز کند.

مهدی چمران در حاشیه سیصدوشصت‌وسومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه اخیر، به موضوع گزارش نظارتی کمیسیون برنامه و بودجه اختصاص پیدا کرد که در آن فقط در خصوص پروژه‌های شهرداری تهران گزارشی ارایه شد. بدین ترتیب کل پروژه‌ها بازدید شده و مسایل مالی، پیشرفت پروژه‌ها، نحوه انعقاد قرارداد آنها و احیانا تأخیر و یا عدم آغاز به‌کار این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن به اعضای شورای شهر ارایه شد.

وی ادامه داد: پس از ارایه این گزارش، برای اعضای شورای اسلامی شهر تهران سؤالات زیادی به وجود آمده بود که در این جلسه به برخی از آنها پاسخ داده شد و پاسخ سایر اعضا به جلسه بعد موکول شد.

رییس شورای شهر تهران مصوبه حفظ و صیانت از باغات را یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در این جلسه خواند و افزود: این طرح نیز با اکثریت آرای اعضای شورا به تصویب رسید تا در یک صفحه تعداد درختان جریمه و برخی موارد دیگر به همراه پروانه تهیه شود.

چمران در خصوص میزان بدهی شهرداری تهران نیز گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که میزان بدهی در یک تاریخ مشخص مورد بررسی قرار بگیرد چراکه رقم بدهی هر روز تغییر خواهد کرد. با این وجود شهرداری تهران بین ۱۹ تا ۲۰هزار میلیارد تومان به بانک‌ها، پیمانکاران و مردم بدهکار است، ‌اما پروژه‌های در حال اجرا و وام‌هایی که بازپرداخت آنها در سال‌های آینده آغاز می‌شود، جزو بدهی تلقی نمی‌شود و باید در سال‌های آینده آنها را به عنوان بدهی برشماریم. در این حوزه نیز رقم ۶۰ هزار میلیارد تومان را تأیید نمی‌کند.

وی تأکید کرد: قطعاً با معاون مالی شهرداری تهران جلسه‌ای به صورت اختصاصی برای رسیدگی به این موضوعات گذاشته خواهد شد.

 

چمران در خصوص طرح ثبت‌نام از موتورسیکلت‌‌ها برای مجوز طرح ترافیک گفت: این کار آغاز شده و جمع‌آوری اطلاعات موتورسیکلت‌‌ها انجام می‌شود تا مشخص شود که این طرح چگونه باید انجام شود.