برنده مناقصه حتما باید سایت تست گارد ریل خریداری و نصب کند

رییس سازمان راهداری برنده مناقصه حتما باید سایت تست گارد ریل خریداری و نصب کند رییس سازمان راهداری با اشاره به ابطال کارت هوشمند رانندگان فاقد بارنامه خبر داد و گفت: کارخانه‌های آسفالت باید از مرکز تحقیقات مجوزهای لازم را داشته باشند و در هر زمینه که به فعالیت‌های سازمان راهداری برمی‌گردد، کیفیت و دانش […]

رییس سازمان راهداری

برنده مناقصه حتما باید سایت تست گارد ریل خریداری و نصب کند

رییس سازمان راهداری با اشاره به ابطال کارت هوشمند رانندگان فاقد بارنامه خبر داد و گفت: کارخانه‌های آسفالت باید از مرکز تحقیقات مجوزهای لازم را داشته باشند و در هر زمینه که به فعالیت‌های سازمان راهداری برمی‌گردد، کیفیت و دانش فنی اصل اساسی باشد.

به گزارش میزان، کشاورزیان اظهار‌ کرد: یکی از چالش‌های ما در حوزه حمل‌ونقل قیمت سوخت است، سازمان راهداری قطعاً هزینه نهاده‌های خود را از مردم دریافت می‌گیرد. فکر می‌کنم اگر بنا باشد ۱۰ درصد قیمت تمام شده را به عنوان سود دریافت کنم هر چه قیمت تمام شده بیش‌تر باشد سود ما بیش‌تر است.

وی به عرضه مازاد بر تقاضای سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: هر کس به هر دلیل بیکار است می‌گوید ۵۰ میلیون تومان می‌دهم و کامیون دست دوم خریداری می‌کنم و این باعث نوبت‌های طولانی برای دریافت بار شده است.

رییس سازمان راهداری با تأکید بر این‌که هیچ نفعی از پایین بودن قیمت سوخت نمی‌بریم، تصریح‌ کرد: کامیون‌های قدیمی به دلیل قیمت پایین سوخت کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، در این حالت چه انگیزیه‌ای برای خرید کامیون نو وجود دارد. وقتی یک کامیون ۵۰ میلیون تومانی می‌تواند بار را جابه‌جا کند چه انگیزیه‌ای برای هزینه ۴۵۰ میلیون تومان جهت خرید کامیون به روز است.

کشاورزیان با بیان این‌که سیاست دولت غیرتورمی بوده و موافق افزایش قیمت سوخت نیستند و هنوز هم همین سیاست را دارند، گفت: ادامه این وضع به صلاح کشور نیست، هر چند واقعی شدن قیمت سوخت تورمی را به کشور وارد می‌کند و شکی در آن نیست، ‌اما بنا نیست این هر سال تکرار شود. اگر بخواهند تصمیم مرحله‌ای بگیرند می‌توانند در سه مرحله این کار را انجام دهند تا به قیمت مد نظر برسیم.

وی با اشاره به این‌که رانندگان از شرکت‌ها گلایه می‌کنند که کمیسیون اضافه می‌گیرند و عامل آن همین قیمت پایین سوخت است، افزود: هیچ هزینه‌ای بابت آلایندگی از کسی دریافت نمی‌شود، ارزان‌‌ترین وام را در اختیار مالکان وسایل نقلیه فرسوده قرار می‌دهیم اما حاضر به استفاده از آن به دلیل اقساط بالا نیستند.

رییس سازمان راهداری اظهار ‌کرد: براساس قانون برنامه پنجم توسعه باید قیمت سوخت به قیمت فوب خلیج‌فارس می‌رسید که در بنزین تقریباً به این قیمت نزدیک شده‌ایم اما در گازوئیل فاصله قیمت زیادی داریم. در حال حاضر قیمت هر لیتر گازوئیل ۳۰۰ تومان است که نرخ فوب خلیج‌فارس این سوخت حدود ۱۴۰۰ تومان است.

 

کشاورزیان با یادآوری این‌که طبق قانون باید ۶۰ درصد جرایم رانندگی در راه‌های برون‌شهر در اختیار سازمان راهداری برای ایمن‌سازی راه‌های قرار گیرد، گفت: تا سال ۹۳ صددرصد اعتبارات پیش‌بینی شده (۳۷۰ میلیارد تومان) تخصیص یافت، اما در سال ۹۳ و ۹۴ تخصیص جرایم رانندگی مانند بقیه ردیف‌های عمرانی بود و سالانه حدود ۳۵ درصد به سازمان رانندگی اختصاص یافته است.