مسکو علاقهمند به راهاندازی خط تولید قطعات هواپیماهای روسی در ایران است روسیه قرارداد فروش ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰ و امسی ۲۱ را که پیشنهاد تحویل آنها و همچنین برنامهریزی ساخت مشترک قطعات را به ایران داده است، در نمایشگاه هوافضای مکس ۲۰۱۷ مسکو با کشورهای مختلف امضا کرد. به گزارش ایرنا، […]
مسکو علاقهمند به راهاندازی خط تولید قطعات هواپیماهای روسی در ایران است
روسیه قرارداد فروش ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰ و امسی ۲۱ را که پیشنهاد تحویل آنها و همچنین برنامهریزی ساخت مشترک قطعات را به ایران داده است، در نمایشگاه هوافضای مکس ۲۰۱۷ مسکو با کشورهای مختلف امضا کرد.
به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه، صدها شرکت از ۴۰ کشور از جمله جمهوریاسلامیایران در بخشهای نظامی و غیرنظامی شرکت کرده بودند، روسیه موفق شد ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار قرارداد فروش هواپیما و تولیدات صنایع هوافضا ارایه شده را با کشورهای مختلف امضا کند.
بنا به گزارش اعلام شده اولیه پس از پایان این نمایشگاه پنج روزه، روسیه توانست ۲۰ فروند هواپیمای سوخو سوپرجت ۱۰۰ را به مشتریان جدید بفروشد.
همچنین فروش ۱۶ فروند هواپیمای مسافربری ام.اس-۲۱ که هنوز پرواز تجاری خود را آغاز نکرده است، از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه دو سالانه برای روسیه بود.
فروش این دو هواپیما از پیشنهادهای روسیه به ایران است که رسیدن به توافق را در این زمینه پیگیری میکند.
آلکساندرنوواک، وزیر انرژی روسیه چندی پیش از برنامه جمهوریاسلامی برای خرید ۱۲ فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت-۱۰۰ خبر داده بود.
نوواک در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه اظهارکرد: مسکو علاقهمند به راهاندازی خط تولید قطعات و تجهیزات هواپیماهای روسی در ایران است و اگر پیشنهاد طرف ایرانی را دریافت کنیم، آماده بررسی هستیم.
وی افزود: شرکتهای روسی با شرکای ایرانی برای تنظیم پیشنهادها و توافقهای معین همکاری میکنند.
دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه نیز گفته است: ما به تحویل هواپیمای مسافربری SSJ-100 و همچنین مشارکت مؤسسات مرتبط ایرانی برای تولید قطعات هواپیمای میان برد امسی ۲۱ علاقهمندیم که تهران مدتی بعد میتواند این هواپیما را خریداری کند.
براساس گزارشهای فنی و تخصصی ارایه شده، سوپر جت ۱۰۰، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت میشود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین آن توسط فرمانهای الکترونیکی هدایت میشود و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان، بیشترین دقت را دارد.
این هواپیما محصول همکاری مجموعهای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مانند موتور، سامانههای فرود، الکترونیکی و دیگر قطعات کمپانیهای معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و… هستند.
براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلیها، قدرت موتور و همچنین فرکانسهای مختلف میتواند در فرودگاههای کشورهای مختلف از جمله ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف ۶ پرواز در روز فعالیت کند.
روسیه ۷ سال پیش بهرهبرداری از این نوع هواپیما را آغاز کرده و شرکت سوخو نیز تاکنون سفارش ساخت ۱۹۷ فروند را دریافت کرده که ۴۹ فروند آن در اختیار شرکتهای هوایی روسی و کشورهایی مانند اندونزی و ارمنستان قرار گرفته است.
هواپیمای МС-۲۱ نیز که با هدف افزایش سهم اندک روسیه در بازار هوایی جهان طراحی شده، نسبت به دیگر هواپیماهای مسافری ساخت این کشور مانند توپولف ساختار برجای مانده از دوران شوروی سابق، جایگاه کیفی و فنی بالاتری دارد و قرار است بهرهبرداری از نوع MC-21-200 آن سال آینده میلادی آغاز شود.
این هواپیما برای پوشش پروازهای میانبرد و کوتاهبرد با مزیت کاهش هزینهها در ۳ مدل MC-21-200 با ۱۵۰ مسافر، MC-21-300 با ۱۸۱ سرنشین و MC-21-400 با ظرفیت ۲۱۲ مسافر با بدنه کم قطر، قابلیت گسترده عملیاتی برای عرضه در بازار هوایی روسیه و جهان ساخته میشود.
طول مناسب مسافت پروازی، توانمندی ویژه بهرهبرداری در فرودگاههای مختلف، امکان پرواز در تمامی شرایط و تمامی مناطق آب و هوایی و در همه ساعت شبانهروز و فرودگاههای کوهستانی از دیگر قابلیتهای این هواپیمای مسافری اعلام شده است.
مسکو متکی به طرح فروش هواپیمای پیشرفته سوپرجت ۱۰۰ و به تازگی MC21، میخواهد در چارچوب راهبرد افزایش سطح روابط اقتصادی با تهران، بخشی از نیازهای بازار هوایی ایران را تأمین و همچنین درآمد ارزی بیشتری جذب کند تا بتواند منابع مالی لازم را برای افزایش تولید آن به دست آورد.
از سوی دیگر، افزایش پرواز این نوع هواپیما در ایران میتواند برای دیگر مشتریان بازار جهانی سوخو سوپرجت نیز تبلیغات خوبی باشد و برداشت قبلی تفاوت کیفیت هواپیماهای روسی با غربی را کمرنگتر کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.