پروژه برقی کردن راهآهن تهران-گرمسار و گرگان- اینچهبرون با پول روسها معاون فنی و زیر بنایی راهآهن با بیان اینکه عملیات خدمات مهندسی قطعه نیشابور در پروژه برقی کردن راهآهن تهران-مشهد آغاز شده است، گفت: با روسیها برای ساخت و تأمین مالی برقی شدن راهآهن تهران- گرمسار و گرگان – اینچهبرون وارد مذاکره شدهایم. به […]
پروژه برقی کردن راهآهن تهران-گرمسار و گرگان- اینچهبرون با پول روسها
معاون فنی و زیر بنایی راهآهن با بیان اینکه عملیات خدمات مهندسی قطعه نیشابور در پروژه برقی کردن راهآهن تهران-مشهد آغاز شده است، گفت: با روسیها برای ساخت و تأمین مالی برقی شدن راهآهن تهران- گرمسار و گرگان – اینچهبرون وارد مذاکره شدهایم.
به گزارش ایلنا، مازیاریزدانی با اشاره به انعقاد قرارداد نهایی برقی کردن راهآهن تهران- مشهد در روز گذشته اظهارداشت: علمیات خدمات مهندسی در مسیر تهران – مشهد در قطعه نیشابور- مشهد شروع شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشاوران داخلی و خارجی در پروژه خدمات مهندسی این مسیر مشغول بهکار هستند، گفت: قرار بر این بود که عملیات اجرایی پس از انعقاد قرارداد نهایی شروع شود.
معاون فنی و زیر بنایی راهآهن ادامهداد: ارزش قرارداد برقی کردن راهآهن تهران- مشهد۵٫۱ میلیارد دلار است در این پروژه از توانمندیها و امکانات داخلی برای اجرای طرح استفاده میشود.
یزدانی در پاسخ به این سؤال که آیا برقی کردن راهآهن محور دیگری در دستور کار راهآهن و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، گفت: با روسیها برای برقی کردن مسیر راهآهن تهران- گرمسار و گرگان- اینچهبرون در حال مذاکره هستیم و قرار بر این است که تفاهمنامه مهندسی پیوست قرارداد شود.
وی درباره تأمین مالی برقی شدن راهآهن تهران- گرمسار و گرگان- اینچه برون اظهارداشت: قرار بر این است که این دو پروژه هم از طریق فاینانس روسی تأمین مالی شود و توسط روسها سرمایهگذاری میشود.
این مقام مسؤول افزود: یکی از موضوعات مورد تأکید راهآهن ایران در این قراردادها انتقال تکنولوژی است که به صراحت در قراردادها ذکر شده است و انتقال تکنولوژی و دانش چه در بخش زیربنایی و چه در بخش ناوگان انجام میشود.
یزدانی همچنین درباره تأمین ناوگان خط اهن برقی تهران- مشهد گفت: ناوگان راهآهن برقی با سایر خطوط متفاوت است و با چند تولیدکننده این نوع ناوگان مذاکراتی انجام شده و باید برای این خطوط ناوگانی با توان سیر سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز تأمین شود که تعداد این واگنهای جدید بستگی به ترافیک مسیر دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.