پرداخت ۵۵۸۲ میلیارد تومان از دیون و مطالبات ایثارگران

پرداخت ۵۵۸۲ میلیارد تومان از دیون و مطالبات ایثارگران رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار جمعیت تحت پوشش این سازمان قرار دارد. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌شهیدی در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی ایثارگران استان لرستان اظهارکرد: تا سال ۹۰ حدود ۵۵۸۲ میلیارد تومان دیون و مطالبات ایثارگران بوده که پرداخت […]

پرداخت ۵۵۸۲ میلیارد تومان از دیون و مطالبات ایثارگران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار جمعیت تحت پوشش این سازمان قرار دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌شهیدی در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی ایثارگران استان لرستان اظهارکرد: تا سال ۹۰ حدود ۵۵۸۲ میلیارد تومان دیون و مطالبات ایثارگران بوده که پرداخت شده است و تا سال ۹۴ به روز شده‌اند، تنها معوقات سال گذشته مانده که در تلاش‌ هستیم که پرداخت شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از بدهکاری بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بنیاد شهید به بیمه خبر داد و افزود: همچنین رقم بالایی را به دانشگاه آزاد در رابطه با شهریه فرزندان خانواده‌های ایثارگران بدهکاریم.

شهیدی با بیان این‌که ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار جمعیت زیر پوشش این سازمان است، گفت: اداره یک بنیاد با این معیت و حجم تنها نیاز به دعا دارد. در جامعه‌ای هستیم که عده‌ای مخالف هستند و امروز جامعه ایثارگری پرمشکل‌‌ترین افراد هستند.

وی گفت: تمام سعی ما این است که تا حد توان مشکلات آنان را مرتفع کنیم و حال ۲۵ میلیارد تومان هزینه این مجتمع در استان شده و تنها قسمت هتلینگ آن باقی مانده است.

شهیدی اظهارکرد: جانبازان از کمبود‌ها نمی‌نالند و تأکیدمان این است که به آنان سخت نگذرد و بنیاد تا جایی که توانسته این کار را انجام داده است.

مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز در این مراسم گفت: براساس قانون ۶۳ ماده جامع شورای ترویج و ایثار در دولت یازدهم فعال شده و با همت استاندار ۶ جلسه تاکنون برگزار شده است. همچنین صد مصوبه گذرانده و اجرایی شده است.

وی با اشاره به پروژه رفاهی ایثارگران نیز گفت: تا به حال حدود ۲۴٫۵ میلیارد تومان هزینه آن شده و برای به اتمام رسیدن به حدود ۶٫۵ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد که امیدوارم مسؤولین استانی در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

در همین ارتباط، مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: متأسفانه فرهنگ ایثار را تنها در کلکسیون دفاع مقدس محصور کرده و با حساسیت از آن نگهداری می‌کنیم در حالی که این فرهنگ باید در جامعه و در همه ابعاد زندگی نمایان باشد.

غلامرضا‌یاوندعباسی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کردستان، اظهارکرد: ۲۰ درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌هایی که اعتبارات فرهنگی دارند، باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود.

 

وی افزود: صرف این اعتبارات در این حوزه در برنامه پنجم و ششم نیز آمده است اما در واقع این میزان اعتبار برای انجام کار در این حوزه راه‌گشا نیست.