رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد تدوین طرحهای رقابت تولیدات داخلی با کالاهای خارجی رییس سازمان استاندارد گفت: سازمان استاندارد با هدف افزایش تولید با کیفیت داخلی و به منظور رقابت با کالاهای خارجی، برنامههایی را تدوین و اجرایی کرده است. به گزارش ایلنا، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سازمان استاندارد علاوه […]
رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد
تدوین طرحهای رقابت تولیدات داخلی با کالاهای خارجی
رییس سازمان استاندارد گفت: سازمان استاندارد با هدف افزایش تولید با کیفیت داخلی و به منظور رقابت با کالاهای خارجی، برنامههایی را تدوین و اجرایی کرده است.
به گزارش ایلنا، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سازمان استاندارد علاوه بر اینکه موضوع استانداردسازی کالاها را به عنوان یک اولویت قرارداده، کیفیت و کمیت کالاها را نیز مد نظر قرارداده است. وقتی سازمان استاندارد کیفیت یک کالا را مورد تأیید قرار میدهد، پس مردم میتوانند با خیال راحت از آن کالا استفاده کنند از طرفی تولیدکنندگان داخلی باید استانداردهای لازم را ارتقا داده و کیفیت محصولات خود را بالاتر ببرند تا علاوه بر توان عرضه محصولات خود در بازار داخلی، رقبای خارجی را از دایره رقابت خارج و بازارهای جهانی را فتح کنند.
پیروزبخت افزود: با توجه به تأکید مقاممعظمرهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه این سازمان پوشش استاندارد و ترویج آن در همه محصولات داخلی اعم از کالا و خدمات است. سازمان استاندارد با هدف افزایش تولید با کیفیت داخلی و به منظور رقابت با کالاهای خارجی، برنامههایی را تدوین و اجرایی کرده است و در حوزههای مختلف استاندارد تدوین شده که شامل استانداردهای اجباری، تشویقی و خوداظهاری در واحدهای تولیدی است که این موضوع باعث بالابردن کیفیت کالاها میشود.
وی درباره پویش «کالای استاندارد ایرانی میخرم» و همکاری بخشهای مختلف سیاسی، هنری، ورزشی هم اظهار داشت: معمولاً تحقق اهداف بلند و متعالی اقتصادی و اجتماعی و حتی سیاسی بدون حضور و حمایت همهجانبه مردم بعید به نظر میرسد. برداشتن گامهای بزرگ در عرصههای اقتصادی و اجتماعی مستلزم فرهنگسازی و تدوین پیوستهای فرهنگی است. پویشهای تبلیغی یکی از شیوههای مؤثر در آگاه سازی، فرهنگسازی و تهییج عمومی برای انجام اهداف ملی است که موجب تسریع و تسهیل دستیابی به اهداف بزرگ میشود.
پیروزبخت تصریح کرد: پویش «کالای استاندارد ایرانی میخرم» یک کمپین علمی در حوزه تبلیغات فرهنگ عمومی(public service advertising) است که از ابتدای تیرماه به ابتکار و اهتمام دفتر روابط عمومی و ارتباطات بینالملل سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سیاست برای تحقق اهداف نظام و شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ترغیب و تشویق اقشار مختلف جامعه برای استفاده از کالای ایرانی راهاندازی شده و با استقبال گستره طیفهای مختلف مواجه شده است.
رییس سازمان ملی استاندارد گفت: بسیاری از کالاها و خدمات ایرانی کیفیتی همتراز و در برخی موارد فراتر از نمونه خارجی دارند که باید بیشتر درباره آن گفتوگو و اطلاعرسانی کنیم.
وی درباره پیامدهای بیتوجهی به خرید کالای ایرانی گفت: قاچاق کالاهای بیکیفیت، دلالی و واسطه گری از آفات تولید هستند که تاکنون ضربههای جبران ناپذیری به اقتصاد وارد کرده کردهاند، در شرایط کنونی قاچاق، دلالی و واسطه گری به شغل تبدیل شده است. این در حالی است که مردم در گذشته به کسی که نقش واسطه و دلال داشت با اکراه نگاه میکردند و میگفتند فلانی دلال است؛ میتوان گفت خرید کالای ایرانی و ایجاد شغل، گرایش به دلالی را کاهش میدهد.
توصیه به تولیدکنندگان
وی توصیه کرد: تولیدکنندگان هم دو موضوع را باید مورد توجه قرار دهند؛ یکی بحث کیفیت و دیگری بحث رقابت سالم و ورود به بازار رقابتی داخلی و خارجی است. تولیدکنندگان باید خودشان را همیشه در این حالت ببینند که اگر من کیفیت را رعایت نکنم رقیب من در بازار داخلی و خارجی، بازار را از دست من میگیرد.
رییس سازمان استاندارد افزود: مردم باید از سلامت و کیفیت کالاهایی که دارای مهر استاندارد است، خاطر جمع باشند چرا که در کشور ما تولید بسیاری از محصولات نظیر کفش، پوشاک، مواد غذایی و حتی لوازمخانگی و صنعتی با کیفیت بالایی صورت میگیرد و قابل رقابت با محصولات خارجی است. ضمن تقدیر از حمایت بخشهای مختلف اقتصادی، فرهنگی، ورزشی از پویش «کالای استاندارد ایرانی میخرم» از تمامی آحاد جامعه دعوت میکنم با پیوستن به این پویش از کالای ایرانی حمایت کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.