در‌ها روی کسی پلمب شد که صدایش در خون مردم است

حافظ ناظری در‌ها روی کسی پلمب شد که صدایش در خون مردم است حافظ ناظری با بیان این‌که در را روی کسی که صدایش در خون مردم ایران جاری است، پلمب می‌کنند، گفت: استاد شهرام ناظری کسی است که تمام موقعیت‌های دنیا را ر‌ها کرد و با همه سختی‌‌ها در ایران ماند. به گزارش ایرنا، […]

حافظ ناظری

در‌ها روی کسی پلمب شد که صدایش در خون مردم است

حافظ ناظری با بیان این‌که در را روی کسی که صدایش در خون مردم ایران جاری است، پلمب می‌کنند، گفت: استاد شهرام ناظری کسی است که تمام موقعیت‌های دنیا را ر‌ها کرد و با همه سختی‌‌ها در ایران ماند.

به گزارش ایرنا، حافظ ناظری، نوازنده و آهنگساز پس از برگزار نشدن کنسرت خودش و شهرام ناظری با عنوان «آواز پارسی، افسانه و مهر» در سالن کارگران شهرستان قوچان، در سخنانی گفت: یک عذرخواهی بزرگ از شما مردم و یک عذرخواهی کوچک به خود ما لازم است که از ساعت ۱۵:۳۰در خیابان نشسته‌ایم.

او ادامه‌داد: متأسفانه حال استاد شهرام ناظری بد شد، به درمانگاه منتقل شد و زیر سرم رفت. هنرمندان که هیچ، اما این چه رفتاری است که با مردم می‌کنند؟! چه کسی مسؤول و جوابگو است؟ مردم باید بپرسند و جواب بخواهند. من همه دنیا را گشته‌ام. هم با کم‌ترین امکانات به اجرای موسیقی پرداخته‌ام و هم در بهترین سالن‌های جهان کنسرت برگزار کرده‌ام، با نوازنده‌های آماتور، بزرگان موسیقی جهان، برندگان ۵۰ جایزه اسکار موسیقی کار کرده‌ام، اما تا امروز این مورد را در زندگی ندیده بودم.

این نوازنده و آهنگساز با بیان این‌که مانند آدم‌های جانی و در حالی که مشخص نیست چه خطایی مرتکب شدیم، با ما این رفتار می‌شود، اظهارشد: موسیقی‌ای که قرار بود برای شما اجرا کنیم، دربرگیرنده اشعار فردوسی است، چراکه اینجا خانه حضرت فردوسی است. من می‌توانم بپذیرم که این شهر فضای مذهبی دارد و برای همه ما قابل احترام است، حتی اگر یکی از جوانان تازه‌کار موسیقی به این شهر بیاید و برایش مشکلی ایجاد شود، طبیعی است، اما پدر من، مردی است که جوانان و رزمندگان ایران با صدایش شهید شدند، چطور ممکن است با این برخورد مواجه شود؟

وی بیان‌کرد: حتی از خودم هم تعجب می‌کنم؛ با خودم می‌گویم چرا اینجا هستم، با توجه به این‌که با خوشی در آمریکا زندگی کردم و امکانات فراهم بود، اما به عشق مردم ایران همه آنها را ر‌ها کردم و به ایران آمدم. هر کاری که می‌کنیم مشکلی پیش می‌آید و نمی‌دانم چرا برای ما مشکل پیش می‌آید. در کنسرت یزد، کفن پوشیدند و جلوی در سالن برگزاری کنسرت آمدند. دفعه گذشته، ۳ ‌بار قرار بود در قوچان کنسرت برگزار شود و کنسل شد. قرار بود بزرگان موسیقی دنیا را به ایران بیاوریم، اما اجازه این کار را ندادند.

 

ناظری در حالی که بغض کرده بود، از حال نامساعد پدرش خبر داد و گفت: شرمنده مردم هستیم. از ساعت ۱۵:۳۰ در ماشین نشسته‌ایم که بیایند و بگویند، سالن برگزاری کنسرت پلمب است. جناب دادستان با من تلفنی صحبت می‌کنند و می‌گویند سقف این سالن بر سر مردم خراب می‌شود. این ستون‌های بزرگ به چه دلیل باید روی سر مردم بریزد؟ چرا با حیثیت و اعتبار مردم بازی می‌کنید؟