اختلال در تکلم و گرفتگی صدا از علائم شایع سرطان حنجره

اختلال در تکلم و گرفتگی صدا از علائم شایع سرطان حنجره آرمین قره‌داغلی- عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سرطان‌های سر و گردن در دهه‌های چهارم تا ششم زندگی شیوع بیش‌تری دارند. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، نویداحمدی‌روزبهانی در نشست خبری تومورهای سر و گردن که قرار است در روزهای ۱۹ و […]

اختلال در تکلم و گرفتگی صدا از علائم شایع سرطان حنجره

آرمین قره‌داغلی- عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سرطان‌های سر و گردن در دهه‌های چهارم تا ششم زندگی شیوع بیش‌تری دارند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، نویداحمدی‌روزبهانی در نشست خبری تومورهای سر و گردن که قرار است در روزهای ۱۹ و ۲۰ مرداد ۹۶ در بیمارستان میلاد برگزار شود، گفت: در سمینار امسال تمرکز بر تومورهای ناحیه سر و گردن است.

دبیر هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با بیان این مطلب که تومورهای سر و گردن شامل تمامی سرطان‌های ناحیه گردن و سر به غیر از مغز و کره چشم می‌شود، خاطرنشان‌کرد: در سمینار امسال تومورهای مجاری هوایی و گوارشی که در ناحیه سر و گردن اتفاق می‌افتد، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اعلام این‌که میزان شیوع سرطان‌های سر و گردن یک در ۱۰۰ هزار نفر است، گفت: این آمار به صورت جهانی بوده و کشور ما را نیز شامل می‌شود.

در ادامه مهدی‌خواجوی، رییس سومین سمینار تومورهای سر و گردن نیز با عنوان این مطلب که شایع‌‌ترین سرطان‌‌ها نیز از درمان پذیری بالایی برخوردارند، گفت: این در حالی است که سرطان‌‌ها را در مراحل اولیه تشخیص بدهیم.

وی افزود: توده‌ای که در ناحیه وسط گردن و روی محل غده تیروئید به وجود می‌آید می‌تواند شایع‌‌ترین علامت سرطان تیرویید باشد.

همچنین محمودرضا‌فیاض، مدیرعامل بیمارستان میلاد نیز در این نشست خبری اظهارداشت: مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد به عنوان اولین محل غیردانشگاهی در کشور توانسته از وزارت بهداشت مجوز بگیرد. همچنین مجوز مرکز تحقیقات تروما و جراحی زانو را نیز از وزارت بهداشت دریافت کردیم.

 

حسین‌یحیی‌زاده، متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی در ارتباط با رابطه آلودگی هوا و سرطان‌‌ها نیز گفت: هیچ مطالعه معتبری وجود ندارد که ارتباط مستقیمی بین آلودگی هوا و سرطان‌‌ها را نشان بدهد.