چین شبکه ارتباطی کوانتومی غیرقابل هک راه‌اندازی می‌کند

چین شبکه ارتباطی کوانتومی غیرقابل هک راه‌اندازی می‌کند چین چندی قبل با استفاده از فناوری کوانتومی موفق به برقراری ارتباط میان زمین و یک ماهواره در فضا شد و حالا قصد دارد شبکه‌ای غیرقابل هک با استفاده از فناوری مذکور ابداع کند. به گزارش فارس به نقل از نئووین، چین راه‌اندازی شبکه مذکور را از […]

چین شبکه ارتباطی کوانتومی غیرقابل هک راه‌اندازی می‌کند

چین چندی قبل با استفاده از فناوری کوانتومی موفق به برقراری ارتباط میان زمین و یک ماهواره در فضا شد و حالا قصد دارد شبکه‌ای غیرقابل هک با استفاده از فناوری مذکور ابداع کند.

به گزارش فارس به نقل از نئووین، چین راه‌اندازی شبکه مذکور را از ماه آینده آغاز می‌کند و مدعی است این شبکه به بزرگ‌‌ترین شبکه ارتباطی کوانتومی جهان مبدل خواهد شد و ۲۰۰۰ کیلومتر طول خواهد داشت. شبکه یاد شده پکن را به شانگهای متصل می‌کند و در بین راه از شهرهای مختلفی می‌گذرد.

از این شبکه برای برقراری ارتباط ایمن میان ادارات مختلف دولتی در هر شهر استفاده خواهد شد و قرار است نهادهای اداری، مالی، نظامی و حتی صنعت برق از خدمات یادشده بهره‌مند شوند.

شهر جینان اولین شهر چین است که به شبکه یاد شده متصل می‌شود و در مرحله اول ۲۰۰ کاربر از این شبکه بهره خواهند گرفت. آزمایش لینک ارتباطی این شبکه میان پکن و شانگهای از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و شبکه کوانتومی جینان هم از دو ماه قبل به‌طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

طی این دوره از شبکه مذکور حدود ۵۱هزار بار برای تبادل داده استفاده شده و این کار در ۹۹ درصد موارد موفق بوده است. در آینده از شبکه کوانتومی چین برای برقراری تماس‌های تلفنی ایمن، تبادل فایل و سند و ارسال فاکس هم استفاده می‌شود.