انجام ۸۵۰۰ میلیارد ریال مناقصه برای بهسازی ۸۲۰ کیلومتر از راه‌های کردستان

انجام ۸۵۰۰ میلیارد ریال مناقصه برای بهسازی ۸۲۰ کیلومتر از راه‌های کردستان مدیرکل راه ‌و شهرسازی کردستان گفت: مناقصه‌های مختلفی برای بهسازی و احداث ۸۲۰ کیلومتر از راه‌های کردستان به ارزش ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال‌جاری انجام شده است. شهرام ملکی در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این‌که این مناقصه‌ها در ۳ […]

انجام ۸۵۰۰ میلیارد ریال مناقصه برای بهسازی ۸۲۰ کیلومتر از راه‌های کردستان

مدیرکل راه ‌و شهرسازی کردستان گفت: مناقصه‌های مختلفی برای بهسازی و احداث ۸۲۰ کیلومتر از راه‌های کردستان به ارزش ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال‌جاری انجام شده است.

شهرام ملکی در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این‌که این مناقصه‌ها در ۳ حوزه بزرگراهی، راه اصلی (بین شهری) و روستایی برگزار شده است، اظهارکرد: ۶۵۰ کیلومتر از این میزان مربوط به حوزه راه‌های روستایی به ارزش دو هزار میلیارد ریال است.

به گفته وی، سهم برگزار راه نیز در این مناقصه‌ها ۱۲۰ کیلومتر با ۵ هزار میلیارد ریال بوده و در مناقصه‌های برگزار شده سال جاری نیز حدود ۵۰ کیلومتر راه‌اصلی (بین شهری) به ارزش یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

مدیرکل راه ‌و شهرسازی کردستان ادامه‌داد: با تلاش مجموعه همکاران در حوزه‌های مختلف توانستیم فضا را به سمتی هدایت کنیم که رفع کمبود‌‌ها و ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب (بزرگراه‌ بین‌شهری و روستایی) به دغدغه اصلی مدیران تبدیل و به این باور برسند که کردستان نیاز به توجه ویژه دارد.

ملکی گفت: با حمایت‌های انجام شده از سوی وزیر راه‌و شهرسازی توانستیم طرح‌های در حال اجرای کردستان را از رکود خارج کرده و تا امروز در بیش‌تر نقاط استان کار راهسازی با جدیت در حال انجام بوده و استان عملاً به یک کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده است.

به گفته وی، به مناقصه گذاشتن ۸ هزار و میلیارد ریال طرح در طول یک سال نقطه قوتی است که هم‌اکنون برای شروع ۳ سال جلو هستیم.

تعیین تکلیف تمامی قطعات مانده از بزرگراه کرمانشاه‌ـ میاندوآب از کارهای مهمی انجام شده در یک سال گذشته است و هم اکنون تمامی قطعات باقیمانده از مجموع ۳۲۰ کیلومتر بزرگراه، به مناقصه رفته است.

در اولویت قراردادن و شروع عملیات اجرایی احداث باند دوم گردنه صلوات آباد سنندج به طول حدود ۲۲ کیلومتر و با توپوگرافی بسیار سخت و خشن از دیگر اقدام‌ها در سال ۹۵ است که احداث و بهسازی این مسیر علاوه بر تأثیر بسیار مثبت در افزایش ایمنی، کاهش استهلاک، صرفه‌جویی در انرژی و زمان و ارتقای سطح و برخورداری استان از جمله مطالبات اصلی مردم سنندج به عنوان یکی از مسیرهای مورد هدف گردشگری است.

ایجاد تحرک و شتاب مناسب در بهسازی و احداث جاده جدید سنندج – مریوان، مشهور به واریانت تیژتیژ – گاران که قبل از سال ۹۵ در مجموع ۵۲ کیلومتر مسیر در دست احداث بوده و حدود ۳۰ کیلومتر آن در سنوات گذشته به اتمام رسیده بود.

دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تا‌کنون بیش از۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه توسعه راه این استان سرمایه‌گذاری کرده است.

 

با استفاده از این میزان اعتبار حدود ۷۴۵ کیلومتر راه شامل ۹۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۰ کیلومتر راه اصلی و ۵۲۵ کیلومتر راه روستایی احداث شده است.