دو شرکت غله از طریق مزایده خصوصی‌سازی شده است

عضو هیأت مدیره و معاون اداری و مالی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران دو شرکت غله از طریق مزایده خصوصی‌سازی شده است عضو هیأت مدیره‌ و معاون اداری‌ و مالی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: امسال براساس پیش‌بینی‌‌ها میزان تولید گندم حدود ۱۰ میلیون تن برآورد شده و ۷ میلیون تن گندم […]

عضو هیأت مدیره و معاون اداری و مالی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران

دو شرکت غله از طریق مزایده خصوصی‌سازی شده است

عضو هیأت مدیره‌ و معاون اداری‌ و مالی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: امسال براساس پیش‌بینی‌‌ها میزان تولید گندم حدود ۱۰ میلیون تن برآورد شده و ۷ میلیون تن گندم خرید شده است.

به گزار ش مهر، حسین‌ایرانشاهی اظهارکرد: امسال بر اساس پیش‌بینی‌‌ها میزان تولید گندم حدود ۱۰ میلیون تن برآورد شده و در حال حاضر بالغ بر ۷ میلیون تن گندم خریداری شده و خریداری مابقی گندم‌‌ها نیز در موعد باقی‌مانده انجام می‌شود.

وی اظهار‌کرد: کار خرید گندم در استان خوزستان، فارس، گلستان به ترتیب در حال انجام است و برای تأمین منابع مالی برای خرید گندم که یکی از پروژه‌های مهم مالی است، مقرر شد، تا از توان بخش خصوصی نیز برای خرید گندم استفاده شود.

ایرانشاهی گفت: ‌تقویت بنیه مالی مناطق در دستور کار است و خواسته ما حضور افرادی است که در تولید قرار دارند و اهلیت دارند.

عضو هیأت مدیره و معاون اداری و مالی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تأکید‌کرد: ساخت پروژه سیلوسازی در کشور در دستور کار قراراست و بخشی از این پروژه‌ها تا پایان شهریور و بخشی دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح این پروژه‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن به ظرفیت ذخیره‌سازی سیلو‌ها در کشور افزوده می‌شود.

ایرانشاهی به برنامه بهره‌وری و سازوکار خوب بورس، بخشی از گندم از طریق بورس ارایه و خریداری می‌شود اشاره کرد و گفت: این برنامه در حال حاضر در ۳ تا ۴ استان آغاز شده و سال آینده نیز تکمیل می‌شود‌ و سرعت و توان بهتر پرداخت به کشاورزان از اهداف ارایه گندم در بورس بوده‌ و حرکت در ابتدای کار مقداری کند است که سرعت می‌گیرد.

وی تصریح‌کرد: خصوصی‌سازی شرکت‌های غله چند سالی است که در لیست خصوصی‌سازی قرار گرفته‌اند و دو شرکت خصوصی‌سازی شده نیز از طریق مزایده انجام گرفته و کاملاً خصوصی هستند.

 

عضو هیأت مدیره و معاون اداری و مالی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از مسؤولیت ذخیره‌سازی گندم برعهده بخش خصوصی است و نمی‌توان گفت که به یک‌باره اقدام به این کار شده است.