معاون وزیر راه ورود اسنپ به حملونقل برونشهری غیرقانونی است معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیران اپلیکیشن اسنپ احضار شده و ممنوعیت جابهجایی مسافر بین شهری به آنها ابلاغ شد. به گزارش مهر، داوود کشاورزیان گفت: در هر فعالیت اقتصادی، دو موضوع سرمایه و مدیریت اهمیت دارد اما آنچه در قالب شبکه سیرهمنام دیده […]
معاون وزیر راه
ورود اسنپ به حملونقل برونشهری غیرقانونی است
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیران اپلیکیشن اسنپ احضار شده و ممنوعیت جابهجایی مسافر بین شهری به آنها ابلاغ شد.
به گزارش مهر، داوود کشاورزیان گفت: در هر فعالیت اقتصادی، دو موضوع سرمایه و مدیریت اهمیت دارد اما آنچه در قالب شبکه سیرهمنام دیده میشود تقویت مدیریت در شبکه حمل و نقل است.
وی افزود: به اعتقاد من انتظاراتی که این طرح ایجاد میکند، افزایش ایمنی، ارتقای کیفیت خدمات و ارزیابی مداوم این کیفیت است که هر سه این موارد به مدیریت حمل و نقل بر میگردد.
رییس سازمان راهبری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: در گذشته طرحی به نام همنامی در راهداری پیگیری میشد و شرکتها وادار شده بودند تا تغییر نام داده و با یک اسم مشترک فعالیت کنند اما در شبکه سیر همنام چنین الزامی وجود ندارد اما اگر یک شرکت حمل و نقلی بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد باید با تابلوی شرکت مادر که با آن قرارداد بسته همکاری داشته باشد. ضمن اینکه بغلنویسی اتوبوسها در شبکه سیر همنام باید در قالب یک تفاهمنامه یا قرارداد بوده و تحت نام همان شرکت حمل و نقل مادر انجام شود.
کشاورزیان خاطرنشان کرد: در شبکه سیر همنام رانندگانی که از چند شرکت صورتوضعیت دریافت میکردند از این پس باید تنها با یک شرکت همکاری داشته و صورتوضعیتهای صادره آنها از یک شرکت ثابت صادر شود، همچنین در این طرح، ناوگان و رانندگان پیش از امضای قرارداد از سوی شرکت حمل و نقل مادر مورد بررسی و گزینش قرار گرفته و پس از تأیید، بغلنویسی نام شرکت اصلی بر روی بدنه اتوبوس انجام میشود.
وی با بیان اینکه مردم از مسافرت با اتوبوس نمیترسند، تصریح کرد: سهم کشتههای حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و کامیون از تصادفات جادهای، کمتر از ۶ درصد است این در حالی است که سهم آنان از تردد در جادهها به ۲۰ درصد میرسد که قطعاً خودروی عمومی از خودروهای شخصی ایمنتر هستند. اما واقعیتی وجود دارد به نام سوخت ارزان که سبب میشود خانوادهها در هر تعطیلات در جادهها تردد کنند که این موضوع ایمنی خانوادهها را تحتتأثیر قرار میدهد بنابراین خودروی شخصی رقیب حمل و نقل عمومی نیست. آنچه به حمل و نقل عمومی ضربه میزند رقابت داخلی شرکتهای مسافری است که باید این رقابت حذف شده و تعداد شرکتها به حداقل برسد چرا باید ۱۶۰۰ شرکت حمل و نقل مسافری داشته باشیم؟ چرا باید همزمان دو دستگاه اتوبوس از تهران به اصفهان بروند و هر دو با تعداد کمی مسافر حرکت کنند؟ در آییننامه جدید جابهجایی مسافران بین شرکتها لحاظ شده و اگر همه صندلیهای یک اتوبوس از یک شرکت با اتوبوس دیگر از شرکت دیگر با همان مقصد هر دو نیمه پر باشند، مسافران امکان جابهجایی بین شرکتها را خواهند داشت، این موضوع کلا ممنوع بود اما برای افزایش بهرهوری ناوگان جادهای، امکان جابهجایی مسافران بین شرکتها را آزاد کردیم.
رییس سازمان راهبری و حمل و نقل جادهای تأکید کرد: در طرح جدید، شرکتهای حمل و نقل مسافری باید لاستیک اتوبوسها را خودشان خریداری کرده و در انبارهای استاندارد نگهداری کنند. هر اتوبوسی که نیاز به لاستیک داشت مالک یا راننده اتوبوس باید از شرکت تحت قرارداد آنها لاستیک تهیه کند تا نام و نوع لاستیک خریداری شده در دفاتر شرکتها ثبت شود. ضمن اینکه شرکتهای حمل و نقل مسافری میتوانند مجتمعهای رفاهی بین راهی خریداری کرده و یا با آنها قرارداد ببندند.
وی در باره گلایهمندی شرکتهای حمل و نقل عمومی مسافر از ورود برخی اپلیکیشنهای جابهجایی مسافرهای درون شهری مانند اسنپ به بحث حمل و نقل مسافر بین شهری گفت: بلافاصله پس از اطلاع یافتن از اینکه برخی از این اپلیکیشنها چنین کاری انجام میدهند به واحد حقوقی سازمان راهداری دستور دادم تا جلوی این موضوع گرفته شود و اعلام کردم که هر کس میخواهد وارد
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.