رییس اتاق اصناف ایران استفاده از طراحان مجرب ایرانی برای تولید پوشاک مطابق سلیقه مردم ضروری است رییس اتاق اصناف ایران گفت: استفاده از طراحان مجرب ایرانی برای شناسایی سلیقههای مختلف مردم در تولید پوشاک مستلزم هزینه مادی است که این امر مهم باید با حمایت تمام سازمانها صورت بگیرد. به گزارش پایگاه اطلاعرسانی اتاق […]
رییس اتاق اصناف ایران
استفاده از طراحان مجرب ایرانی برای تولید پوشاک مطابق سلیقه مردم ضروری است
رییس اتاق اصناف ایران گفت: استفاده از طراحان مجرب ایرانی برای شناسایی سلیقههای مختلف مردم در تولید پوشاک مستلزم هزینه مادی است که این امر مهم باید با حمایت تمام سازمانها صورت بگیرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در دیدار حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدی، رییس بنیاد ملی عفاف و حجاب با ابراز خرسندی از تشکیل کمیته فرهنگی بر لزوم ارایه طرحهایی متناسب با ذائقه و سلیقه اکثریت مردم تأکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت امضای تفاهمنامهای بین بنیاد ملی حجاب و عفاف و اتاق اصناف ایران بر این موضوع تأکید کرد که این تفاهمنامه باید براساس برنامهای مدون در راستای آسیبشناسی صورت بگیرد.
فاضلی همچنین بر لزوم اجرای دستورالعملها و مواد این تفاهمنامه در تمام اتاقهای اصناف در سراسر کشور تأکیدکرد.
وی در ادامه با بیان اینکه اتاق اصناف و بازاریان جزو وفادارترین و صادقترین قشر به نظام، ولایت و روحانیت هستند، افزود: دشمن بعد از حوزه اقتصادی در حوزه فرهنگ سرمایهگذاری میکند و با ترویج بیاخلاقی سعی در زشت نشان دادن اسلام دارد.
فاضلی ادامهداد: امروز نفوذ شبکههای ماهوارهای در تمام خانوادههای ایرانی حتی در روستاهای دورافتاده به وضوح دیده میشود و به راحتی فرهنگ مدنظرشان را تبلیغ میکنند.
علیعوضپور، دبیرکل اتاق اصناف ایران نیز در این جلسه با اشاره به لزوم برداشتن موانع و محدودیت در تولید داخلی، بر کنترل واردات غیررسمی و قاچاق تأکید کرد.
معاون فرهنگیو پارلمانی اتاق اصناف ایران نیز با پیشنهاد ورود کارگروه مد و لباس کشور به این کمیته با اشاره به اینکه آقای فاضلی رییس کمیسیون صنف و صنعت این کارگروه است، گفت: در حال حاضر بیشترین نمود عفاف و حجاب در لباس است و با توجه به تمرکز کارگروه مد و لباس کشور بر برگزاری جشنوارهها و نمایشگاههای مختلف که به عرضه لباسهای از مد افتاده و با طرحهای قدیمی منجر میشود که اقبالی بین مردم نداشته و به همین دلیل تولیدکنندگان هم استقبالی از تولید پوشاک با این طراحیها نکردهاند.
منصورحسینی بر لزوم شناسایی سلیقه مردم با کمک طراحان داخلی تأکیدکرد و افزود: در مقوله فرهنگسازی با کمی تحقیق در محصولات فرهنگی از جمله لوازم التحریر به این نتیجه میرسیم که در طراحیهای داخلی و نمادسازیهای ملی و بومی جایگزینی برای نشانههای فرهنگ غربی وجود ندارد و اگر هم به صورت محدود وجود داشته باشد، با سیطره شبکههای تلویزیونی و ماهوارهای این نشانهها و المانها از استقبال و محبوبیت بالایی برخوردار نیستند.
وی تصریحکرد: برای عملیاتی کردن این موضوع و جذب بیشتر طراحان داخلی باید دولت و حاکمیت هزینه کند تا بتوانیم به تدریج از طریق دستگاههای اطلاعرسانی به خصوص صدا و سیما نشانههای ایرانی را برجسته کنیم.
حسینی ادامهداد: همچنین این سؤال پیش میآید که چرا قیمت تمام شده اجناس ایرانی تقریباً دو برابر قیمت تمام شده کالاهای خارجی است؟ این موضوع باید بررسی و آسیبشناسی شود.
وی اظهارکرد: تعریف چارچوب اجرایی و عملیاتی برای اقناع مصرفکننده و همچنین تولیدکننده در این بخش از مهمترین اصول کمیته فرهنگی حجاب و عفاف است تا در نهایت به فرهنگسازی در امور پوشاک و دیگر محصولات مصرفی برسیم.
حجتالاسلاموالمسلمینسیدمحمدی، رییس بنیاد ملی عفاف و حجاب نیز در این نشست از تشکیل کمیته فرهنگی قدردانی و برای دستاندرکاران آن آرزوی موفقیت کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.