انتخاب نماینده شورا به عنوان ناظر در مناقصات شهرداری

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران خبر داد انتخاب نماینده شورا به عنوان ناظر در مناقصات شهرداری رییس شورای شهر تهران از تصویب تثبیت سامانه تنقیح قوانین در شورای شهر تهران خبر داد. به گزارش مهر، مهدی‌چمران با بیان این‌که نماینده شورا در مناقصات دولت و شهرداری مشخص شد، گفت: در مناقصاتی که یک طرف […]

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران خبر داد

انتخاب نماینده شورا به عنوان ناظر در مناقصات شهرداری

رییس شورای شهر تهران از تصویب تثبیت سامانه تنقیح قوانین در شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش مهر، مهدی‌چمران با بیان این‌که نماینده شورا در مناقصات دولت و شهرداری مشخص شد، گفت: در مناقصاتی که یک طرف آن دولت است باید از شورا فردی به عنوان ناظر حضور داشته باشد که در جلسه شورا مصوب شد، رییس کمیسیون برنامه ‌و بودجه به عنوان ناظر در مناقصات شهرداری حضور داشته باشد.

وی افزود: همچنین مصوبه سامانه تنقیح قوانین که پیش از این در صحن شورا رونمایی شده بود به صورت مصوبه درآمد تا روند اجرایی آن متوقف نشود.

وی تصریح‌کرد: در این سامانه تمام مصوبات موجود در شورا جمع‌آوری شده و به تدریج تمام مصوبات تنقیح شده است. یعنی اگر در حوزه باغات ۱۰ مصوبه داریم تمامی آنها به یک مصوبه تبدیل می‌شود که این کار باید استمرار داشته باشد و به هم دلیل نیاز به مصوبه شورا داشت که اعضای شورا در صحن تصویب کردند که این سامانه زیر نظر هیأت رییسه و کمیسیون نظارت فعالیت کند.

رییس شورای شهر تهران همچنین به بررسی نحوه خدمات رسانی دفاتر خدمات الکترونیکی پرداخت و گفت: این دفاتر فعالیت درآمدی دارند، بنابراین باید عوارض پرداخت کنند و فعالیت آنها نیز باید ساماندهی شود.

شایان ذکر است اعضای شورای اسلامی شهر تهران به منظور نظارت بر مناقصات شهرداری که با بودجه دولتی صورت می‌گیرد یک نفر از اعضای شورا را به عنوان نماینده انتخاب کردند .

در سیصدو شصت و چهارمین جلسه شورا موضوع انتخاب «یک نفر نماینده شورا به عنوان ناظر جهت شرکت در جلسات کمیسیون مناقصات» در دستور جلسه قرار گرفت .

در بررسی این امر ابتدا قرار بر این بود یک نفر کارشناس از سوی شورا معرفی شود که با نظر اعضای شورا به واسطه تسلط و تبحر بیش‌تر در این موضوعات این جلسات یک نفر از اعضای شورا برای این منظور معرفی شد.

این مهم با رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید منوط به این‌که نماینده شورا از نظر کمیسیون‌های تخصصی در موضوعات تخصصی بهره ببرد .

 

در این جلسه همچنین بررسی طرح «تثبیت و به هنگام‌سازی سامانه جامع مصوبات شورای اسلامی شهر تهران» نیز در دستور جلسه قرار گرفت .