مشارکت ۳۶۰ میلیاردی والدین دانش‌آموزان در کمک به مدارس

مشارکت ۳۶۰ میلیاردی والدین دانش‌آموزان در کمک به مدارس مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش گفت: سال گذشته اولیای دانش‌آموزان در بحث نقدی مبلغ ۱۸۴ میلیارد تومان و در بخش تخصصی و مهارت مبلغ ۱۸۱ میلیارد تومان مشارکت داشتند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، […]

مشارکت ۳۶۰ میلیاردی والدین دانش‌آموزان در کمک به مدارس

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش گفت: سال گذشته اولیای دانش‌آموزان در بحث نقدی مبلغ ۱۸۴ میلیارد تومان و در بخش تخصصی و مهارت مبلغ ۱۸۱ میلیارد تومان مشارکت داشتند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نورعلی‌عباسپور در نشست خبری پیرامون تشریح و تبیین برنامه‌های دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان در سال تحصیلی جدید، افزود: در فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس هستیم و باید اولیای دانش‌آموزان نسبت به برخی وظایف انجمن در خصوص مشارکت در امور مدرسه و سرویس مدارس، اطلاعاتی داشته باشند و برگزاری این نشست می‌تواند سطح آگاهی‌های مردم را ارتقا دهد.

وی با بیان این‌که در بحث مشارکت اولیا در امور مدرسه، باید متناسب با قوانین موجودگام ‌برداریم، تصریح کرد: در ماده، ۱۱ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، به صراحت از لزوم مشارکت مالی اولیا صحبت شده است؛ ولی مسأله، در خصوص چگونگی این مشارکت است که در اصلاحیه ماده ۱۱، این مشارکت را منوط به ۳ شرط، «خارج از فصل ثبت نام»، «اختیاری بودن» و «ارایه رسید پرداخت» کرده است و می‌تواند تا حدودی مشکلات مربوط را حل کند.

عباسپور ادامه داد: اولیا باید در قالب انجمن اولیا و مربیان بر دریافت و چگونگی انجام هزینه‌ها، نظارت داشته باشند و چنان‌چه در مدرسه انجمن اولیا و مربیان توانمند و مقتدر باشد، قطعا می‌تواند به ارتقای فعالیت‌های آموزشی مدرسه کمک کند.

مدیرکل دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان، با بیان این‌که بنابه قوانین برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش به دنبال مشارکت اولیا در سایر جنبه‌های مشارکت به غیر از منابع مالی باشد، ادامه داد: در سال گذشته اولیای دانش‌آموزان در بحث مشارکت نقدی مبلغ ۱۸۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در بخش مشارکت‌های تخصصی و مهارت مبلغ ۱۸۱میلیاردو۹۰۰ میلیون تومان مشارکت داشته‌اند، که تأکید آموزش و پرورش بر افزایش سهم مشارکت در بخش کمک‌های تخصصی و مهارتی به جای دریافت‌های صرفاً مالی است.

 

وی تعیین نرخ سرویس مدارس را از دیگر مشکلات اولیا در ثبت نام دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: برای سامان‌دهی سرویس مدارس دو کارگروه مواد ۱۹و۱۸ پیش‌بینی شده که کارگروه ماده ۱۹، مربوط به موضوع سرویس مدارس درسطح کلان‌شهر‌‌ها و کارگروه ماده۱۸، مربوط به موضوع سرویس مدارس در مناطق روستایی است.