اعطای امتیاز در مناقصات به پیمانکاران و شرکت‌های بومی

اعطای امتیاز در مناقصات به پیمانکاران و شرکت‌های بومی معاون هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منابع انسانی و امور بین‌الملل استاندار خوزستان در نشست با انجمن سازندگان قطعات نفت و گاز خوزستان گفت: حمایت از سازندگان داخلی نیازمند تدوین طرح جامع حمایتی است. به گزارش ایسنا، سید‌علی بحرینی‌مقدم در دیدار رییس و اعضای هیأت مدیره انجمن […]

اعطای امتیاز در مناقصات به پیمانکاران و شرکت‌های بومی

معاون هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منابع انسانی و امور بین‌الملل استاندار خوزستان در نشست با انجمن سازندگان قطعات نفت و گاز خوزستان گفت: حمایت از سازندگان داخلی نیازمند تدوین طرح جامع حمایتی است.

به گزارش ایسنا، سید‌علی بحرینی‌مقدم در دیدار رییس و اعضای هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات نفت‌ و گاز استان تأکید کرد که حمایت از سازندگان داخلی نیازمند تدوین طرح جامع با راهکاری لازم از سوی سازندگان و انجمن مربوطه است تا براساس این سند و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، بتوان اقدامات حمایتی و پایداری را انجام داد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: در این سند حمایتی وظایف و انتظارات همه سازندگان داخلی از جمله برخورداری از تسهیلات مورد نیاز برای نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات مشخص شود.

بحرینی‌مقدم افزود: در کنار این برنامه بلندمدت، در عین حال با هماهنگی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری، فولاد و پتروشیمی‌‌ها با هدف حمایت از سازندگان داخلی توصیه‌های لازم به عمل خواهد آمد.

در این جلسه مقرر شد که در این راستا نشستی با مدیران این شرکت‌ها و اعضای هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات نفت‌و گاز در آینده نزدیک برگزار شود.

در این نشست اعضای هیأت مدیریت انجمن سازندگان قطعات نفت‌و گاز استان خوزستان خواستار اعمال تخفیف‌هایی در هزینه‌های آب‌و برق صنایع و کاهش ضریب مالیاتی شدند و این‌که امتیازاتی نیز برای کارخانه‌ها و صنایع داخلی استان خوزستان در مناقصات خرید قطعات از سوی شرکت‌های بزرگ فعال در این استان در نظر گرفته شود.

اعضای هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات نفت‌و گاز و استان خوزستان همچنین با تأکید بر ضرورت نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع بخش خصوصی به منظور تولید قطعات مورد درخواست شرکت‌های بزرگ عنوان کردند که با اتکا به منابع مالی موجود و تسهیلات تکلیفی با نرخ سود پیشنهادی ۱۸ درصد، نمی‌شود به این مهم دست یافت.

 

در این نشست از سوی اعضای این انجمن نیز پیشنهاد شد که از محل منابع صندوق توسعه ملی (ریالی یا ارزی) تسهیلاتی با سود صفر درصد و با هدف حمایت از سازندگان داخلی تخصیص یابد.