ارایه ۴۴۰ خدمت دولتی با اتصال ۵۱ دستگاه اجرایی به سامانه دولت الکترونیک

ارایه ۴۴۰ خدمت دولتی با اتصال ۵۱ دستگاه اجرایی به سامانه دولت الکترونیک گروه IT – وزیر ارتباطات فاز نخست استقرار دولت الکترونیکی و الکترونیکی کردن خدمات دولت به صورت متمرکز را افتتاح کرد؛ در این فاز ۵۱ دستگاه برای ارایه ۴۴۰ سرویس الکترونیکی شدند. به گزارش مناقصه‌مزایده؛ فاز نخست پروژه دولت الکترونیک با حضور […]

ارایه ۴۴۰ خدمت دولتی با اتصال ۵۱ دستگاه اجرایی به سامانه دولت الکترونیک

گروه IT – وزیر ارتباطات فاز نخست استقرار دولت الکترونیکی و الکترونیکی کردن خدمات دولت به صورت متمرکز را افتتاح کرد؛ در این فاز ۵۱ دستگاه برای ارایه ۴۴۰ سرویس الکترونیکی شدند.

به گزارش مناقصه‌مزایده؛ فاز نخست پروژه دولت الکترونیک با حضور محمودواعظی، وزیر ارتباطات و پس از گذشت حدود ۳۵ ماه از زمان ابلاغ اولیه نقشه راه این پروژه به بهره‌برداری رسید.

وزیر ارتباطات در این مراسم با اشاره به این‌که ۱۱ شهریور ۹۳ نقشه راه دولت الکترونیک توسط رییس‌جمهور ابلاغ شد، اضافه‌کرد: بر این اساس دو نهاد رسمی شامل شورای عالی اداری و شورای اجرایی فناوری اطلاعات فرایند اجرای دولت الکترونیک را برای تسهیل خدمات‌دهی بر بستر شبکه ملی اطلاعات به مردم و نیز تسهیل کسب و کار فراهم کردند.

وی اضافه‌کرد: طی ۳۵ ماه گذشته تمامی بخش‌های دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این پروژه فعالیت داشتند. هم‌اکنون در فاز نخست اجرای این پروژه ۵۱ دستگاه دولتی با ارایه ۴۴۰ خدمت الکترونیکی به بهره‌برداری رسیده است.

واعظی با بیان این‌که امروز شروع پروژه است، اضافه‌کرد: زیرساخت‌ها آماده شده و ما امیدواریم در فاز دوم اجرای پروژه دولت الکترونیک در دهه فجر ۹۶ تعداد بیش‌تری از دستگاه‌های دولتی خدمات خود را الکترونیک کنند.

وی افزایش سرعت ارایه خدمات به مردم، کاهش سرگردانی مردم در دستگاه‌های دولتی و حذف ارایه کپی کارت‌های شناسایی را از جمله مزایای دولت الکترونیک عنوان‌کرد و گفت: کاهش جعل، تبعیض، فساد و نیز بالا بردن شفاف‌سازی و کوچک کردن دولت از دیگر مزایای اجرای این پروژه است.

وی با اشاره به این‌که هر یک از وزارتخانه‌ها با اجرای این پروژه خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارایه می‌دهند، تأکیدکرد: برای مثال همه مردم در بستر شبکه ملی اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت خواهند داشت، همچنین در حوزه بیمه نیز با اجرای بیمه الکترونیکی دفترچه بیمه حذف می‌شود. هم‌اکنون این پروژه در دو استان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است.

به هر ایرانی یک صندوق الکترونیکی ارتباط با دولت اختصاص می‌یابد

معاون وزیر ارتباطات گفت: صندوق الکترونیکی برای گردش ارتباطات مردم با دولت به هر ایرانی اختصاص می‌یابد.

نصرا…جهانگرد در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست پیاده‌سازی دولت الکترونیک با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‌ترین الزامات این پروژه را ارتقای سطح رضایتمندی مردم از خدمات دولتی عنوان‌کرد و افزود: پیاده‌سازی دولت الکترونیک تنها راهکار دیجیتالی کردن خدمات در کشورهای در حال توسعه است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که تاکنون ١٠٠ دستگاه اجرایی شناسنامه خدمات دریافت کردند، گفت: چابک‌سازی دولت و حذف بوروکراسی غلط از نظام اداری، از جمله اهداف اجرای این پروژه است و بر این اساس باید با تعریف صندوق الکترونیک امکان برقراری ارتباط مردم با دستگاه‌های دولتی، فراهم شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات همچنین از پیاده‌سازی دولت همراه خبر داد و گفت: امروز به صورت همزمان نسخه موبایلی دولت الکترونیکی نیز آغاز به‌کار می‌کند و مردم می‌توانند خدمات دولتی را از طریق موبایل دریافت کنند.

مرکز داده شماره یک دولت رونمایی شد

مرکز داده شماره یک دولت توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رونمایی شد.

قبل از افتتاح پروژه دولت الکترونیک، وزیر ارتباطات با حضور در سازمان فناوری اطلاعات مرکز داده شماره یک دولت را رونمایی کرد.

رضاباقری‌اصل، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات درباره عملکرد و کارایی این مرکز داده، گفت: براساس تکلیف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه، یکی از اقدامات مهم وزارت ارتباطات در این دوره، راه‌اندازی مراکز داده بود که امروز ما شاهد افتتاح مرکز داده شماره یک دولت هستیم.

وی با اشاره به این‌که در این مرکز داده سرویس‌های اصلی دولت الکترونیک نگهداری می‌شود و همچنین میزبانی و ارایه خدمت می‌کند، افزود: در حقیقت مرکز داده‌های دولت، عضوی از مرکز ملی تبادل اطلاعات است و با پهنای باند و با امکانات زیرساختی مناسبی که در این مرکز فراهم شده است؛ مهم‌ترین سرویس‌ها در این مرکز ارایه می‌شود.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات تصریح‌کرد: در این مرکز امکان پاسخگویی به تمام نیازهای کشور برای تبادل اطلاعات و سرویس‌های الکترونیکی در بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

 

وی تأکیدکرد: این مرکز یک مرکز مونیتورینگ و کنترل و پایش شبانه‌روزی است که براساس آن تمام درگاه‌های دولت پایش می‌شوند و سرویس‌های ارایه شده توسط دولت، ارزیابی و تحلیل کیفیت می‌شود.