نوسازی ناوگان حمل و نقل ضرورتی برای حضور در مناقصات بین المللی

نوسازی ناوگان حمل و نقل ضرورتی برای حضور در مناقصات بین المللی رانندگان ناوگان جاده‌ای در بخش بار و مسافر با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که به گفته آنان یکی از آنها موضوع سختی کار رانندگی است. به گزارش تین‌نیوز، این موضوع هرچند به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس رسیده بود ولی کمیسیون عمران دلایل […]

نوسازی ناوگان حمل و نقل ضرورتی برای حضور در مناقصات بین المللی

رانندگان ناوگان جاده‌ای در بخش بار و مسافر با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که به گفته آنان یکی از آنها موضوع سختی کار رانندگی است.

به گزارش تین‌نیوز، این موضوع هرچند به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس رسیده بود ولی کمیسیون عمران دلایل مطرح شده برای تصویب سختی کار رانندگان را قانع کننده ندانسته و عنوان کرده‌ است که مابه‌التفاوت سختی کار برای ۳۰ سال ۴ درصد است که باید توسط راننده پرداخت شود. همچنین اعلام کرده‌اند بازنشستگی رانندگان با ۲۰ سال مطلوب نیست و راننده را خانه‌نشین می‌کند.

به اعتقاد رانندگان، خرید قسطی خودرو نیز از دیگر مشکلات موجود در این بخش است و آنها را بدهکار می‌کند چرا که هزینه درآمد ماهیانه رانندگان با مبلغ قسط تناسب ندارد. همچنین سود بهترین دوران کارکرد یک خودرو به جیب وام‌دهندگان می‌رود و بعد از ۵ یا ۷ سال اقساط تمام و ماشین مال راننده می‌شود درحالی‌که خودرو فرسوده شده است.

این درحالی است که به گفته آنان، در آمریکا نیز اکثر کامیون‌ها به صورت اقساطی در اختیار شرکت‌های حمل‌ونقل قرار می‌گیرند اما اقساط آنها ۷ تا ۱۰ ساله با سود صفر تا دو درصد و برای کارکرد ۱۰هزار مایل ‌در ماه دیده می‌شود. این بدان معنی است که درآمد کشنده متناسب با اقساط و متناسب با میزان استاندارد کارکرد در نظر گرفته می‌شود.

به اعتقاد آنان قیمت‌های گزاف کامیون نیز از جمله مشکلاتی است که در این بخش وجود دارد، نتیجه این قیمت‌ها، اقساط با مبلغ بالا، بدهکاری زیاد، تشویش اعصاب، بی‌خوابی و تصادفات جاده‌ای، تردد یک سر خالی ناوگان، استهلاک و مصرف سوخت اضافی برای رانندگان است.

 

به اعتقاد آنان نوسازی ناوگان باید کلید به کلید باشد چرا که مزایایی از جمله نوسازی ناوگان، مصرف سوخت به صورت بهینه و با صرفه‌جویی، هوای سالم و محیط‌زیست پاک، کاهش تلفات جاده‌ای، تسریع حمل کالا و شرکت کردن در قراردادهای مناقصه حمل‌ونقل جهانی و توسعه صنعت حمل‌ونقل را به دنبال دارد.