معاون نوبخت عنوان کرد:یارانه باید ۲۰ هزار تومان باشد نه ۴۵ هزار تومان

  علیرضا صالح با بیان این‌که یارانه ماهیانه نقدی باید ۲۰ هزار تومان باشد نه ۴۵ هزار تومان، گفت: یارانه نقدی ۳۳ درصد معترضان برگشت. به گزارش مهر، معاون پارلمانی سازمان مدیریت افزود: براساس مصوبه مجلس، در سال ۹۴، ۴٫۵ میلیون نفر از دهک‌های پردرآمد کشور شناسایی و از پرداخت یارانه حذف شدند که یک […]

 

علیرضا صالح با بیان این‌که یارانه ماهیانه نقدی باید ۲۰ هزار تومان باشد نه ۴۵ هزار تومان، گفت: یارانه نقدی ۳۳ درصد معترضان برگشت.

به گزارش مهر، معاون پارلمانی سازمان مدیریت افزود: براساس مصوبه مجلس، در سال ۹۴، ۴٫۵ میلیون نفر از دهک‌های پردرآمد کشور شناسایی و از پرداخت یارانه حذف شدند که یک و نیم میلیون نفر از آن‌ها اعتراض کردند و یارانه‌شان بار دیگر برقرار شد.

معاون پارلمانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: چنان‌چه مصوبه مجلس برای شناسایی و حذف ۳ دهک پر درآمد کشور قانونی شود، دولت امکان شناسایی آن‌ها را نخواهد داشت و اجرای این قانون تبعاتی را در جامعه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دولت قادر به شناسایی ۳ دهک پردرآمد نیست و چنان‌چه مصوبه روز سه‌شنبه مجلس لازم‌الاجرا شود، اجرای این قانون با مشکل مواجه خواهد شد.

صالح افزود: برای شناسایی ۳ دهک پر درآمد باید به حساب‌های شخصی بانکی مردم سرکشی کرد که دولت به هیچ وجه موافق آن نیست. برای رسیدن به اهدافمان نباید اهداف بزرگ‌تری را فدا کنیم و این کار باعث ایجاد ناامنی در ثروت و حساب‌های شخصی بانکی مردم می‌شود.

وی افزود: دولت در ۳-۴ سال گذشته درصدد تکمیل پایگاه اطلاعاتی مؤدیان مالیاتی بود، هرچند که این پایگاه به‌طور صد درصد اطلاعاتش تکمیل نشده و جلوی فرارهای مالیاتی هم گرفته نشده است.

 

صالح با بیان این‌که دولت نمی‌خواهد در سال ۹۵ افزایش قیمت و تعرفه‌ای را که به مردم فشار بیاورد به آنان تحمیل کند، تصریح کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها تکالیفی را بر عهده دولت گذاشته است اما این قانون از ابتدا بد شروع شد هر چند که دولت مجبور است آن را اجرا کند.