مناقصه راه‌آهن استان در حال انجام است

مدیرکل راه ‌و شهرسازی خراسان‌جنوبی خبر داد‌ مناقصه راه‌آهن استان در حال انجام است مدیرکل راه ‌و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: ۸۰ کیلومتر باند دوم آسفالت شده در استان اجرا شده که به دلیل مسایل ایمنی هنوز قابل بهره‌برداری نیست. به گزارش مهر، مهدی جعفری با اشاره به این‌که دو شبکه اصلی در استان خراسان‌جنوبی وجود […]

مدیرکل راه ‌و شهرسازی خراسان‌جنوبی خبر داد‌

مناقصه راه‌آهن استان در حال انجام است

مدیرکل راه ‌و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: ۸۰ کیلومتر باند دوم آسفالت شده در استان اجرا شده که به دلیل مسایل ایمنی هنوز قابل بهره‌برداری نیست.

به گزارش مهر، مهدی جعفری با اشاره به این‌که دو شبکه اصلی در استان خراسان‌جنوبی وجود دارد که یکی از آنها محور بیرجند به زاهدان، چابهار و مشهد است، اظهار ‌کرد: ۴۲۵ کیلومتر از راه‌های این محور در استان خراسان‌جنوبی است.

وی با بیان این‌که در حد فاصل قائن تا انتهای حوزه این شهرستان تنها ۲٫۵ کیلومتر از باند دوم باقی مانده است، افزود: در محور بیرجند به قائن آسفالت ۲۰ کیلومتر از راه به اتمام رسیده است اما به دلیل مسایل ایمنی و جداسازی دو محور قابل بهره‌برداری نیست.

مدیرکل راه ‌و شهرسازی خراسان‌جنوبی ادامه‌ داد: این ۲۰ کیلومتر در ۳ قطعه شامل ۷ کیلومتر در محدوده گردنه سمن‌شاهی، ۴٫۵کیلومتر در محدوده قبل از آرین شهر و ۹ کیلومتر در محدوده سیمان باقران است.

وی با اشاره به این‌که اگر این ۲۰ کیلومتر راه به بهره‌برداری برسد قسمت اعظمی از مشکلات محور بیرجند-قائن برطرف خواهد شد، گفت: با بهره‌برداری این فاز از پروژه مجموعاً ۴۲ کیلومتر از محور بیرجند- قائن دوبانده می‌شود.

جعفری با بیان این‌که ۵۷ کیلومتر راه دیگر در محور بیرجند- قائن برای دوبانده شدن باقی مانده است، عنوان‌کرد: اعتبار مصوب در سال ۹۶ برای محور حد فاصل خراسان‌جنوبی تا خراسان‌رضوی ۲۲ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به این‌که پیمانکاران حدود ۳۰ میلیارد تومان مطالبات جهت دوبانده کردن این محور از اداره راه‌ و شهرسازی دارند، افزود: دو پیمانکار متعهد شده‌اند اگر مطالبات آنها پرداخت شود تا پایان سال‌جاری عملیات اجرایی طرح را به اتمام برسانند.

جعفری ادامه‌داد: در هفته دولت نیز ۸۴ کیلومتر راه روستایی در استان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه‌و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که محور دیهوک به راور معروف به کریدور کویر یکی دیگر از شبکه‌های اصلی استان است، گفت: طی ۳ سال گذشته ۷۱ کیلومتر باند دوم در این محور به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۷ کیلومتر راه آسفالت شده در محور دیهوک وجود دارد که امیدواریم هرچه زودتر بازگشایی شود، عنوان‌ کرد: در مجموع ۴۵ درصد باند دوم محور دیهوک تا‌کنون به بهره‌برداری رسیده است.

جعفری با بیان این‌که پیمانکاران در این محور ۱۷ میلیارد تومان مطالبه از راه ‌و شهرسازی دارند، اظهار‌ کرد: در مجموع ۸۰ کیلومتر باند دوم آسفالت شده در استان وجود دارد که به دلیل مسایل ایمنی هنوز قابل بهره‌برداری نیست.

وی با اشاره به این‌که در استان ۸۰ پروژه با ۸۰ پیمانکار فعال هستند، افزود: این پیمانکاران ۴۵۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده با اداره کل راه‌و شهرسازی استان دارند.

مدیرکل راه‌و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که ۴هزارو۵۰۰ نفر از محل این قرارداد‌‌ها مشغول به‌کار هستند، گفت: مجموع طلبکاری پیمانکاران در راه‌های روستایی، شهری، فرعی و اصلی ۱۴۵ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به این‌که مناقصه راه‌آهن استان نیز در حال انجام است، افزود: طی دو یا ۳ ماه آینده عملیات اجرایی قطعه اول راه‌آهن از سمت کالشور گناباد به طول ۵۰ کیلومتر آغاز خواهد شد.

 

جعفری ادامه داد: در مجموع ۷۲۰ کیلومتر طول راه‌آهن در استان خراسان‌جنوبی خواهد بود.