نقش اصناف تنها به حوزه اقتصاد محدود نیست

رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز نقش اصناف تنها به حوزه اقتصاد محدود نیست رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: تقریباً تمام موضوعات مطرح شده در طرح تحول اقتصادی به نوعی با اصناف و سازمان‌های صنفی ارتباط دارد؛ از این‌رو لازم است حمایت‌های بیش‌تری از اصناف صورت گیرد. حمید کریمی در گفت‌وگو با پایگاه […]

رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز

نقش اصناف تنها به حوزه اقتصاد محدود نیست

رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: تقریباً تمام موضوعات مطرح شده در طرح تحول اقتصادی به نوعی با اصناف و سازمان‌های صنفی ارتباط دارد؛ از این‌رو لازم است حمایت‌های بیش‌تری از اصناف صورت گیرد.

حمید کریمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با بیان این‌که اصناف به عنوان بزرگ‌‌ترین تشکل بخش خصوصی نقش مهمی در اقتصادکشور دارند، اظهار کرد: اصناف علاوه بر داشتن بیش از ۱۷.۵ درصد سهم در تولید ناخالص داخلی، سهم به‌سزایی در تولید و اشتغال دارند.

وی ادامه ‌داد: در حال حاضر اصناف چالش‌‌ها و مشکلاتی دارند که لازم است مسؤولان ذی‌ربط برای حل آنها اقدام کنند. مشکلات اصناف و سازمان‌های صنفی با توجه به طیف وسیع فعالیت این بخش از تولید تا مصرف کالا‌ها و خدمات، گسترده‌تر از موضوع اصلاح نظام توزیع کالا و خدمات است.

کریمی اظهار ‌کرد: نقش اصناف تنها به حوزه اقتصاد محدود نیست بلکه فعالیت این بخش به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر حوزه‌های اجتماعی ‌و فرهنگی جامعه تأثیر‌گذار است. با توجه به اهمیت حضور مؤثر اصناف در رشد تولیدات داخلی و‌جلب رضایت مصرف‌کنندگان در خرید و مصرف کالا‌ها ‌و ‌خدمات مورد نیازشان، این بخش نقش کلیدی و ‌حساسی در اجرای موفق برنامه‌های مختلف دولت برای اصلاح نظام اقتصادی کشور دارد.

وی افزود: با توجه به جایگاه ویژه اصناف در کشور این قشر هنوز با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و فعالان صنوف هنوز در بحث بیمه تأمین اجتماعی مشکلات فراوان دارند.

کریمی با بیان این‌که استان البرز حدود ۸۰ هزار واحد صنفی دارد‌، گفت: اصناف این استان مشکلاتی را در حوزه بیمه تأمین اجتماعی و اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده دارند که از اتاق اصناف ایران می‌خواهیم این موضوعات را پیگیری کند.

 

رییس اتاق اصناف کرج در پایان با بیان این‌که کسبه حبیبان خدا هستند، گفت: اصناف به عنوان بزرگ‌‌ترین تشکل بخش خصوصی و داشتن ارتباط با تمام نهاد‌ها و ارگان‌های اقتصادی ‌و فرهنگی‌، با اتحاد و انسجام می‌توانند مشکلات را مرتفع کنند.