افت ۵۲۱ واحدی شاخص کل

شاخص بازار اول در حالی با کاهش ۵۰۴ واحدی به رقم ۵۵ هزار و ۸۶۶ واحد رسید که شاخص بازار دوم با ۳۱۲ واحد کاهش، به رقم ۱۷۳ هزار و ۲۳ واحد افت کرد. دیروز همچنین شاخص کل فرابورس با افت ۱۲ واحدی به عدد ۷۹۱ واحد رسید. براساس این گزارش، در این روز معاملات […]

شاخص بازار اول در حالی با کاهش ۵۰۴ واحدی به رقم ۵۵ هزار و ۸۶۶ واحد رسید که شاخص بازار دوم با ۳۱۲ واحد کاهش، به رقم ۱۷۳ هزار و ۲۳ واحد افت کرد.

دیروز همچنین شاخص کل فرابورس با افت ۱۲ واحدی به عدد ۷۹۱ واحد رسید.

براساس این گزارش، در این روز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت گروه سایپا با ۷۰ واحد، گل‌گهر با ۶۸ واحد و ایران خودرو با ۶۴ واحد کاهش بالا‌ترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت همراه اول با ۵۷ واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با ۳۶ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۳۳ واحد بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل به نام خود ثبت کردند.

در این روز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۶ هزار و ۱۳۷ نوبت داد و ستد بود. طی معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع آذراب، مارگارین، لامیران از سوی ناظر بازار سهام متوقف شد.

گفتنی است، در نماد معاملاتی حفاری شمال بیش از ۹۸ میلیون سهم به ارزش ۴۲ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی منتقل شد.

در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران نیز دروز ۱۶٫۵ میلیون سهم به ارزش بیش از دو میلیارد تومان کد به کد شد.

دیروز همچنین در بانک ملت ۱۰ میلیون سهم به ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کد به کد شد.

در نماد صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس دیروز بیش از ۴ میلیون سهم به ارزش بیش از دو میلیارد تومان کد به کد شد.

 

دیروز بازار سهام شاهد معاملاتی متعادل اما رو به منفی بود که زیر سایه برخی‌ ابهام‌‌ها و انتظارات برجامی گام برمی‌داشت. تلاش برای تحقق برخی وعده‌های داده شده از بابت تحقق قراردادهای جدید با سرمایه‌گذاران خارجی در کنار ابهام ناشی شده از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها بر اساس مصوبه جدید هیأت وزیران باعث شده تا همچنان معامله‌گران بازار برای قدم برداشتن جدی در تالار شیشه‌ای با گام‌هایی محتاطانه قدم ‌بردارد.