معاون وزیر راه و شهرسازی ۱۶۰۰۰ کیلومتر راه شریانی، بزرگراه میشوند معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تبدیل ۱۶ هزار راه شریانی به بزرگراه در دستور کار قرار دارد و مصوبه اخیر مجلس امکان تبدیل راه اصلی به بزرگراه از طریق سرمایهگذار بخش خصوصی را میدهد، گفت: ۳۵ هزار کیلومتر راه شریانی، ظرفیت […]
معاون وزیر راه و شهرسازی
۱۶۰۰۰ کیلومتر راه شریانی، بزرگراه میشوند
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تبدیل ۱۶ هزار راه شریانی به بزرگراه در دستور کار قرار دارد و مصوبه اخیر مجلس امکان تبدیل راه اصلی به بزرگراه از طریق سرمایهگذار بخش خصوصی را میدهد، گفت: ۳۵ هزار کیلومتر راه شریانی، ظرفیت تبدیل به آزادراه و بزرگراه را دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تبدیل ۱۶ هزار راه شریانی به بزرگراه در دستور کار قرار دارد و مصوبه اخیر مجلس امکان تبدیل راه اصلی به بزرگراه از طریق سرمایهگذار بخش خصوصی را میدهد، گفت: ۳۵ هزار کیلومتر راه شریانی ظرفیت تبدیل به آزادراه و بزرگراه را دارند.
به گزارش ایلنا، خیرا…خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به شروع عملیات اجرایی باند دوم محور هفتگل- باغملک بخشی از کریدور ترانزیت بین استانی خوزستان- اصفهان- چهارمحال و بختیاری به طول ۵۲ کیلومتر، اظهارداشت: با ساخت این باند دوم این مسیر و تبدیل آن به بزرگراه بخشی از کریدور ترانزیتی بین استانهای خوزستان- اصفهان- چهارمحال و بختیاری تکمیل میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت بالای استان خوزستان در حوزه ترانزیت و میزان ترافیک گفت: با توجه به ظرفیتهای کشاورزی، نفتی، صنعتی استان خوزستان، ترافیک باری در این مسیر هم بالا است از سوی دیگر این استان از دو مرز چذابه و شلمچه به کشور عراق متصل میشود. بنا بر این ظرفیت مسافری آن هم قابل توجه است.
وی ادامهداد: با توجه به میزان جابهجایی بار و مسافر در این محور، جادههای استان خوزستان در جابهجایی بارهای ویژه (بارهای سنگین) در رتبه اول و در جابهجایی مسافر در رتبه سوم کشور قرار دارند.
خادمی با تأکید بر اینکه اتصال محورهای ارتباطی استان خوزستان با سایر استانهای دیگر از جمله کریدور جنوبی و اتصال آن به استانهای حاشیه خلیجفارس، اتصال آن از شرق به استان فارس و اتصال آن به استان چهار محال و بختیاری بسیار حایز اهمیت است، افزود: عملیات اجرایی محور ارتباطی اهواز به اصفهان شروع شده است که عملاً بندر امام و مناطق جلگهای خوزستان را به مرکز کشور یعنی اصفهان متصل میکند و این عملیات خط فاصل اهواز به ایذه بین هفتگل به باغ ملک به طول ۵۲ کیلومتر به صورت باند دوم شروع شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ساخت باند دوم این محور تقریباً ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.
وی با اشاره به ضرورت بزرگراهی شدن این محور اظهارداشت: در این محور روزانه ۱۴ هزار وسیله نقلیه عبور میکند و یکی از محورهای اشباع کشور محسوب میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: عملیات اجرایی از استان خوزستان شروع میشود و در انتها به باغ ملک و ایذه میرسد و از آنجا بهکارون ۳ ادامه پیدا میکند و از آن محل به سمت مرز چهارمحالوبختیاری امتداد مییابد. در حال حاضر باند دوم از خوزستان به سمت اصفهان طراحی شده است.
خادمی ادامهداد: طول این محور از اهواز تا محدوده خوزستان حدود ۲۰۰ کیلومتر شامل مناطق اهواز– هفتگل – باغ ملک – ایذه و دهدز است که از این ۲۰۰ عملیات اجرایی ۱۲۵ کیلومتر در ۳ قطعه شروع شده است که اولین قطعه به طول ۵۲ کیلومتر در دست اجرا است. تبدیل به بزرگراه این ۱۲۰ کیلومتر در مدتزمان ۳ سال تحویل داده میشود.
خادمی با اشاره به مصوبه جدید مجلس مبنی بر امکان تبدیل راههای اصلی به بزرگراه اظهارداشت: طبق مصوبه جدید مجلس میتوانیم برای پروژههای تبدیل راه اصلی به بزرگراهی حق دسترسی داشته باشیم یا اینکه میتوانیم بزرگراهها را به آزادراه تبدیل کنیم که اولین پروژه در محور بندرعباس – سیرجان در حال انجام است.
وی افزود: در حالحاضر در کل کشور ۸۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی وجود دارد که از این رقم ۳۵ کیلومتر از راههای شریانی هستند که درجه اهمیت بالایی دارند و قابلیت تبدیل آزادراه و بزرگراه را دارند.
خادمی با تأکید بر اینکه حدود ۷۵ درصد ترافیک در راههای شریانی است و این راههای شریانی از لحاظ ترافیکی و ترانزیتی بسیار اهمیت دارند، گفت: از این ۳۵ هزار کیلومتر راه شریانی حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به بزرگراه تبدیل شده و ۲۳۰۰ کیلومتر دیگر به صورت آزادراهی در حال بهرهبرداری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشبینی شده ۱۶ هزار کیلومتر دیگر از راههای شریانی به بزرگراه تبدیل شود، ادامهداد: تبدیل راههای شریانی به بزرگراه باعث ایجاد منافع اقتصادی و کاهش تصادفات جادهای به ویژه تصادف رخبهرخ میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.