خداحافظی ستارگان موسیقی با خاطره‌ساز پنهان ترانه‌ها

خداحافظی ستارگان موسیقی با خاطره‌ساز پنهان ترانه‌ها در مراسم تشییع پیکر ناصر فرهودی، صدابردار پیشکسوت موسیقی، گفته شد که مردم ما بدون این‌که فرهودی را بشناسند، از او خاطره دارند، زیرا او بیش از ۴ دهه پشت ترانه‌های خاطره‌انگیز بوده است. به گزارش ایسنا، پیکر ناصر فرهودی، صدابردار پیشکسوت موسیقی و مدیر استودیو پاپ، صبح […]

خداحافظی ستارگان موسیقی با خاطره‌ساز پنهان ترانه‌ها

در مراسم تشییع پیکر ناصر فرهودی، صدابردار پیشکسوت موسیقی، گفته شد که مردم ما بدون این‌که فرهودی را بشناسند، از او خاطره دارند، زیرا او بیش از ۴ دهه پشت ترانه‌های خاطره‌انگیز بوده است.

به گزارش ایسنا، پیکر ناصر فرهودی، صدابردار پیشکسوت موسیقی و مدیر استودیو پاپ، صبح دیروز با حضور جمعی از هنرمندان، بستگان و آشنایان او، از تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه شد.

در ادامه، سیروس الوند، کارگردان سینما، اظهار کرد: من سعادت داشتم در دهه ۵۰، موسیقی برخی آثارم را با همراهی ناصر فرهودی و برخی همکاران او که همه فوت کرده‌اند، ضبط کنم. فرهودی ارادت ویژه‌ای به موسیقی داشت و خلاقانه کار می‌کرد. در آن دوران مثل امروز همه‌چیز کامپیوتری نبود. الان همه‌چیز به شوخی تبدیل شده است.

سپس از محمد اصفهانی،خواننده، خواسته شد تا پشت تریبون برود. او نیز با بیان این‌که باورش نمی‌شود ناصرفرهودی درگذشته است، گفت: مانند زندگی‌اش، مرگ او هم با آرامش و سادگی رقم خورد. او نه‌تنها صدابردار، بلکه آدم خوبی بود. به شکلی که بعد از تمام شدن کار، آدم دوست داشت باز هم به او سر بزند. فرهودی به‌گونه‌ای اعتماد آدم‌‌ها را جلب می‌کرد.

این خواننده با اشاره به آثاری که در استودیوی ناصر فرهودی ضبط کرده است، اظهار کرد: من آثار زیادی را با بابک‌بیات، مجید انتظامی، محمدمیرزمانی و بابک‌زرین در استودیوی او ضبط کردیم. تمام قطعاتی که مردم آنها را شنیده و با آنها خاطره دارند، در استودیو «پاپ» با نظارت و صدابرداری فرهودی ضبط شده است.

سپس از شهرام‌ناظری، خواننده موسیقی ایرانی، دعوت شد تا درباره این صدابردار تازه درگذشته سخن بگوید.

ناظری نیز اظهار کرد: من هم یکی از علاقه‌مندان و دوستداران او بودم. ۳۰ سال بود که با او کار می‌کردم و بسیاری از آثار من مانند «بشنو از نی»، «مولویه» و «مولیان» با نظارت و حضور او ضبط شد. لازم نیست تکرار کنم که فرهودی مظهری از صفات عالی، اخلاق و ادب بود. او هیچ نقطه‌ای منفی‌ که انسان را مشمئز کند، نداشت.

او با بیان این‌که ما در این سال‌ها روی فرهنگ کار نکرده‌ایم و فرهنگ و هنر برای رسانه‌ها مهم نبوده است، گفت: به همین دلیل، قشری از موضوع فرهنگ عقب مانده است، اما افرادی مانند فرهودی هستند که فرهنگ بالایی دارند.

این خواننده آواز ایرانی همچنین افزود: فرهودی اخلاق و صدابرداری فوق‌العاده‌ای داشت، زیرا با عشق و تخصص برخورد می‌کرد، او ادب و شخصیت اعلایی داشت.

سعید شهروز، خواننده موسیقی پاپ، نیز بیان کرد: خاطره‌های من از زنده‌یاد فرهودی زیاد است. من فرد عجولی هستم، اما زمانی که به استودیوی او وارد می‌شدم، صبر و شکیبایی‌اش باعث می‌شد، کارم را راحت‌تر انجام دهم. من ۶ یا ۷ آلبوم در کنار فرهودی ضبط کردم و از او درس شکیبایی یاد گرفتم.

نیما مسیحا، خواننده موسیقی پاپ، نیز گفت: جای ناصر فرهودی پر نخواهد شد. من از خداوند برای او طلب آمرزش می‌کنم و امیدوارم روحش قرین رحمت باشد.

 

مجید انتظامی، کامبیزروشن‌روان، باربدبیات، هومن‌نامداری، میلادعمرانلو، علیرضاکهن‌دیری، حمید متبسم، مسعود‌جاهد، فرزادطالبی، بهرام‌جمالی، علی‌تفرشی، حسین‌علیشاپور و یغماگلرویی از جمله افرادی بودند که در مراسم بدرقه ناصر فرهودی حضور داشتند.