ورود موتورسیکلت‌‌ها به محدوده طرح ترافیک به تصویب شورا نرسیده است

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ورود موتورسیکلت‌‌ها به محدوده طرح ترافیک به تصویب شورا نرسیده است رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ثبت‌نام موتورسیکلت‌‌ها برای دریافت آرم طرح ترافیک، فاز اول ساماندهی است و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران پس از گذشت از فاز نخست، باید لایحه خود را به […]

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران

ورود موتورسیکلت‌‌ها به محدوده طرح ترافیک به تصویب شورا نرسیده است

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ثبت‌نام موتورسیکلت‌‌ها برای دریافت آرم طرح ترافیک، فاز اول ساماندهی است و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران پس از گذشت از فاز نخست، باید لایحه خود را به شورای شهر و شورای عالی ترافیک برای تصویب ارسال کند.

اقبال‌شاکری در گفت‌وگو با فارس، درباره ساماندهی موتورسیکلت‌‌ها اظهار داشت: در لایحه سال ۹۶ ساماندهی موتورسیکلت‌‌ها در طرح ترافیک و طرح زوج و فرد به تصویب رسیده بود.

وی ادامه داد: هر نوع خودرویی اعم از موتورسیکلت و ماشین باید برای ورود به طرح ترافیک و زوج و فرد عوارض آن را پرداخت کند که در لایحه سال ۹۶ ورود موتورسیکلت‌‌ها نیز به محدوده‌ها مورد بررسی و اجرا قرار گرفت.

شاکری بیان داشت: اقداماتی همچون طرح ترافیک و زوج و فرد در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران به تصویب و اجرا رسیده است و خودرو‌ها موظفند برای ورود به این طرح، معاینه فنی لازم را داشته باشند.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: مدیریت شهری برای تشویق شهروندان به استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی تصویب کرد که انواع این خودرو‌ها برای ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد، محدودیتی ندارند و از پرداخت عوارض معاف هستند.

وی افزود: در همین راستا، موتورسیکلت‌های هیبریدی و برقی نیز معاف از پرداخت عوارض طرح ترافیک و زوج و فرد هستند تا شهروندان تشویق شوند از این نوع موتورسیکلت‌‌ها استفاده کنند.

شاکری بیان داشت: ثبت‌نام موتورسیکلت‌‌ها برای دریافت آرم طرح ترافیک، فاز اول ساماندهی است و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران پس از گذشت از فاز نخست، باید لایحه خود را به شورای شهر و شورای عالی ترافیک برای تصویب ارسال کند.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این‌که مرحله اول، ساماندهی است، گفت: پس از آن‌که زیرساخت‌های فاز اول ساماندهی موتورسیکلت‌‌ها به پایان رسید، معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مقدارعوارض و تعداد موتورسیکلت‌هایی که باید در طرح ترافیک تردد داشته باشند را به شورای شهر و شورای عالی ترافیک برای تصویب، ارسال می‌کند.

 

شاکری افزود: ساماندهی موتورسیکلت‌‌ها حمایت از افرادی است که از موتورسیکلت برای امرار و معاش استفاده می‌کنند و دیگر شاهد ترد موتورسیکلت‌های غیراستاندارد تزیینی در سطح شهر نخواهیم بود.