پور ابراهیمی:حذف ۳ دهک تا پایان ۹۵ آزادسازی ۱۲ هزار میلیارد تومان را در پی دارد

  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تأکید بر این‌که دولت باید اقدام به ایجاد بانک اطلاعاتی خانوار‌ها کند، گفت: شاخص‌های تعیین شده برای حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه خطاپذیر بوده از این رو باید با مطالعات دقیق همراه شود. به گزارش خانه ملت محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به تعیین مؤلفه‌های برای حذف یارانه برخی […]

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تأکید بر این‌که دولت باید اقدام به ایجاد بانک اطلاعاتی خانوار‌ها کند، گفت: شاخص‌های تعیین شده برای حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه خطاپذیر بوده از این رو باید با مطالعات دقیق همراه شود.

به گزارش خانه ملت محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به تعیین مؤلفه‌های برای حذف یارانه برخی دهک‌ها در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ کل کشور از جمله گردش مالی، در آمد، دارایی، سفر‌های خارجی متعدد، گفت: شاید این شاخص‌ها دقیق نباشد اما باید برای اصلاح مسیر هدفمندی از یک جایی برای کسب اطلاعات اقتصادی مردم باید آغاز کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که مطالعات دولت در اجرای صحیح قانون هدفمندی برای کاهش ضریب خطا در حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه باید بیش‌تر شود، افزود: منکر وجود اشکالاتی در حذف این چنینی دهک‌های پردرآمد با در نظر گرفتن شاخص‌های مذکور نیستیم.

امکان ثبت نام مجدد افراد حذف شده از دریافت یارانه وجود دارد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر این‌که حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه در همه جای دنیا چارچوب خاصی دارد، تصریح کرد: در صورتی که فردی به ناحق از دریافت یارانه حذف شود می‌تواند در سیستم مربوط به اعتراض ثبت نام و دوباره مشمول دریافت یارانه شود.

وی با بیان این‌که دولت باید با در نظر گرفتن ۳ روش هزینه، درآمد و دارایی نسبت به حذف افراد ثروتمند از دریافت یارانه اقدام کند، گفت: برای شناسایی دهک‌های پردرآمد در جامعه باید سیستم اطلاعاتی جامعی از اطلاعات اقتصادی آنان تهیه شود تا به این ترتیب ضریب خطا در بررسی اموال و دارایی افراد جهت پالایش مسیر هدفمندی به صفر برسد.

دولت مکلف به اجرای صحیح قانون هدفمندی تا پایان سال جاری است

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به تکلیف دولت برای حذف یارانه دهک‌های پردرآمد تا پایان سال ۹۵، افزود: دولت باید با کنار گذاشتن برخی ملاحظات و مدنظر قراردادن شاخص‌های مختلف اجرای صحیح قانون هدفمندی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان این‌که تشکیل بانک اطلاعاتی خانوار‌ها مهم‌ترین اقدام در راستای پالایش مسیر هدفمندی است، تصریح کرد: برای رسیدن به شاخص‌های اقتصادی افراد باید اموال و دارایی‌های آنان را شفاف‌سازی کنیم.

پورابراهیمی ادامه داد: دولت باید به نص صریح قانون در بحث هدفمندی یارانه‌ها توجه کرده و از محافظه کاری از حیث نزدیک بودن به زمان انتخابات حذر کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: بهترین اقدام برای خروج از رکود در اقتصاد کشور آزادسازی ۱۲ هزار میلیارد تومان از سرفصل هدفمندی با حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: تزریق منابع آزاد شده از حذف دهک‌های پردرآمد می‌تواند رمقی به اقتصاد کشور و بهبود وضعیت اشتغال جامعه بدهد.