متروی فرودگاه امام اجازه بهره‌برداری ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی مترو فرودگاه امام(ره) اجازه بهره‌برداری ندارد معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که مترو فرودگاه امام خمینی(ره) اجازه بهره‌برداری ندارد، گفت: بهره‌برداری زودتر از موعد این پروژه می‌تواند خطرآفرین باشد و شرط بهره‌برداری از آن تأیید طرح ایمنی پروژه از سوی شورای عالی فنی وزارت راه و شهرسازی […]

معاون وزیر راه و شهرسازی

مترو فرودگاه امام(ره) اجازه بهره‌برداری ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که مترو فرودگاه امام خمینی(ره) اجازه بهره‌برداری ندارد، گفت: بهره‌برداری زودتر از موعد این پروژه می‌تواند خطرآفرین باشد و شرط بهره‌برداری از آن تأیید طرح ایمنی پروژه از سوی شورای عالی فنی وزارت راه و شهرسازی است.

 به گزارش ایلنا، مهردادتقی‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره افتتاح زودهنگام مترو فرودگاه حضرت امام(ره) اظهارداشت: شهرداری تهران امروز فقط از مترو فرودگاه حضرت امام(ره) (مترو خط ۸) افتتاح می‌کند و نمی‌تواند آن را به بهره‌برداری برساند.

وی با بیان این‌که طرح ایمنی مترو فرودگاه امام خمینی(ره) توسط شورای عالی فنی وزارت راه و شهرسازی که در آن نمایندگان چندین دستگاه حضور دارند، رد شده است، گفت: حریم مترو فرودگاه امام(ره) با حریم راه‌آهن و آزادراه قم تداخل دارد و می‌تواند خطرآفرین باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مترو فرودگاه امام(ره) با سایر خطوط مترو تفاوت دارد و تفاوت این مترو این است که از حریم راه‌آهن و آزادراه عبور می‌کند.

تقی‌زاده با اشاره به همکاری وزارت راه و شهرسازی با دستگاه‌های مربوطه با احداث خطوط مترو اظهارداشت: پیش از این اجازه ساخت مترو و عبور خطوط مترو در جوار خطوط راه‌آهن و آزادراه داده نمی‌شد اما در دوره وزارت آقای آخوندی همکاری با شرکت مترو صورت گرفت و قرار بر این شد که تحت شرایطی اجازه عبور خطوط مترو از کنار خطوط راه‌آهن و آزادراه داده شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: از یک سال پیش طرح ایمنی خط مترو اصفهان به شاهین‌شهر و مترو فرودگاه حضرت امام(ره) مطرح شد که قرار بر این بود در صورت تصویب طرح ایمنی این خطوط مترو اجازه ساخت و بهره‌برداری داده شود. در حال حاضر طرح ایمنی مترو اصفهان – شاهین‌شهر در کارگروه تخصصی به تصویب رسیده و باید در جلسات شورای عالی فنی وزارت راه به تصویب برسد اما طرح ایمنی مترو فرودگاه حضرت امام(ره) به تصویب نرسید و رد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که شهرداری تهران نمی‌تواند مترو فرودگاه امام(ره) را به بهره‌برداری برساند، اظهارداشت: امروز مترو افتتاح می‌شود اما بهره‌برداری از آن منوط به تصویب طرح ایمنی این پروژه است.

وی ادامه‌داد: به‌طور قطع بهره‌برداری از این پروژه با این شرایط می‌تواند خطرآفرین باشد و باید ایرادات وارده به این طرح رفع شود و اقدامات ایمن‌سازی به اجرا برسد.

تقی‌زاده تأکید‌کرد: بهره‌برداری از این پروژه با اشکالات فنی که دارد، ممکن است هر لحظه خطرآفرین باشد و اگر سانحه‌ای برای فردی رخ دهد در آن صورت نظارت وزارت راه و شهرسازی بر ایمنی این پروژه زیر سؤال می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: قرار بر این است که مسؤولان و کارشناسان مترو تهران برای رفع ایرادات و اشکالات پروژه مترو فرودگاه امام(ره) جلساتی را با مسؤولان وزارت راه و شهرسازی داشته باشند و هدف ما هم خدمت‌رسانی به مردم با ایمنی و کیفیت بالا است.

وی در پاسخ به این سؤال که بهره‌برداری از این پروژه چه زمانی انجام می‌شود، اظهارداشت: هر زمانی که طرح ایمن‌سازی فرودگاه امام(ره) به تصویب برسد، این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

تقی‌زاده با اشاره به اقدامات مترو تهران برای ایمن‌سازی مترو فرودگاه امام(ره) اظهارکرد: خطوط این مترو از حریم آزادراه و راه‌آهن می‌گذرد که می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد، بنابراین باید شهرداری و مترو تهران در نقاط مختلف خطوط این مترو اقدامات مختلف و متفاوت از جمله ساخت دیوار، نصب علایم راهنمایی، نصب تابلوهای روشنایی و کاهش سرعت در برخی از نقاط انجام دهد.