خرید بیش از۱۹۰۰ تن کلزا در کردستان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان خرید بیش از۱۹۰۰ تن کلزا در کردستان  مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان از خرید بیش از هزار و ۹۰۰ تن کلزا در استان خبر داد و گفت: بیش از ۳۲ میلیارد ریال بهای خرید کلزا به کلزاکاران استان پرداخت شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل […]

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان

خرید بیش از۱۹۰۰ تن کلزا در کردستان

 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان از خرید بیش از هزار و ۹۰۰ تن کلزا در استان خبر داد و گفت: بیش از ۳۲ میلیارد ریال بهای خرید کلزا به کلزاکاران استان پرداخت شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان؛ جمال صالحی با اشاره به این‌که تا ۱۳ مرداد ماه امسال هزارو۹۱۰ تن و ۱۴۸ کیلوگرم کلزا از کلزاکاران استان خریداری شده است، گفت: بیش‌ترین میزان خرید مربوط به شهرستان کامیاران با ۵۳۷ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم است.

وی عنوان کرد: میزان خرید در شهرستان دهگلان ۱۱۵هزارو۴۰۰ کیلوگرم، در قروه ۴۰۰هزارو۶۰۹ کیلوگرم، سقز ۲۸۰هزارو۲۶۹ کیلوگرم، مریوان ۲۴۲هزارو۶۹۱ و بیجار هم ۴۷هزارو۹۸۴ کیلوگرم بوده است.

وی به میزان بهای پرداخت شده به کلزاکاران اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون بیش از ۳۲میلیاردو۸۱۹ میلیون ریال به کلزاکاران استان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان با اشاره به این‌که هر کیلو کلزا به قیمت دوهزارو۷۸۳ تومان در سال زراعی جاری از کشاورزان خریداری شده است، بیان کرد: بالغ بر ۱۹میلیاردو۱۲۷ میلیون ریال از بهای کلزای خریداری شده از کلزاکاران استان باقی‌مانده که باید دولت به آنها پرداخت کند.

 

صالحی میزان پیش‌بینی خرید کلزا در سال زارعی امسال در استان را دوهزارو۵۰۰ تن ذکر کرد و ادامه داد: تمام کلزای خریداری شده دراستان تاکنون به خارج از استان حمل شده است.