استفاده از پوشش نانو استروئید

در راستای مبارزه با آفات اطراف تنه درختان شهر کرمان صورت گرفت استفاده از پوشش نانو استروئید مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: در راستای مبارزه با آفات اطراف تنه درختان سطح شهر، از ترکیبات محافظ تنه نانواستروئید استفاده می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان […]

در راستای مبارزه با آفات اطراف تنه درختان شهر کرمان صورت گرفت

استفاده از پوشش نانو استروئید

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: در راستای مبارزه با آفات اطراف تنه درختان سطح شهر، از ترکیبات محافظ تنه نانواستروئید استفاده می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان ایمان سیف‌اللهی با بیان این که این ترکیبات از صمغ گیاهی و کاملاً سازگار با محیط‌زیست تشکیل شده افزود: همچنین در این ترکیبات، مواد قارچ کش و باکتری کش و ترکیبات نانواستروئید وجود دارد.

وی با اشاره به کاهش خسارت عوامل محیطی توسط این ترکیبات تأکید کرد: پوشش نانواستروئید درختان را از سرما، گرما، آفتاب سوختگی، آفات چوبخوار و پوستخوار و عوامل بیماری زای قارچی و باکتریایی محافظت می‌کند.

سیف‌اللهی کاهش خسارت آفات و بیماری‌های فوق را در کاهش میزان مصرف سموم مؤثر دانست و افزود: استفاده از این ترکیبات برای اولین بار و از تیرماه امسال در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز در ادامه اظهار داشت: این ترکیبات در قسمت‌هایی از بلوار جمهوری اسلامی، ابوذر شمالی، پارک استاد مطهری و پردیسان قائم اجرا شده است.

وی با بیان این که این روش، به لحاظ خطرات کم‌تر زیست‌محیطی مد نظر قرار گرفته تصریح کرد: با توجه به بازخوردهای مثبت، این نوع مبارزه غیرشیمیایی به‌صورت فیزیکی بوده و هیچ‌گونه ارتباطی با مبارزه بیولوژیک ندارد (درمبارزه بیولوژیک از عوامل زنده محیط‌زیست و دشمنان طبیعی علیه عوامل خسارت‌زا استفاده می‌شود).