۳۰۰ هزار فروشنده بدون نظارت در شبکه‌های اجتماعی

۳۰۰ هزار فروشنده بدون نظارت در شبکه‌های اجتماعی دبیر انجمن کسب‌وکار اینترنتی ایران گفت: بنابر اعلام پلیس فتا، ۳۰۰هزار فروشنده در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که نظارتی بر آنها وجود ندارد و می‌توانند سبب تشنج بازار شوند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رضا، الفت‌نسب ‌شبکه‌های اجتماعی را متفاوت با کسب‌وکار مجازی و اینترنتی دانست […]

۳۰۰ هزار فروشنده بدون نظارت در شبکه‌های اجتماعی

دبیر انجمن کسب‌وکار اینترنتی ایران گفت: بنابر اعلام پلیس فتا، ۳۰۰هزار فروشنده در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که نظارتی بر آنها وجود ندارد و می‌توانند سبب تشنج بازار شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رضا، الفت‌نسب ‌شبکه‌های اجتماعی را متفاوت با کسب‌وکار مجازی و اینترنتی دانست و گفت‌: برخی از کانال‌های موجود در تلگرام اقدام به فروش می‌کنند و ما هم از این مسأله شاکی هستیم؛ چون ساماندهی نشده است و دادستانی هم می‌گوید امکانات لازم برای فیلتر کردن این کانال‌ها را ندارد.

وی با تأکید بر این‌که کسب‌وکارهای اینترنتی شفاف هستند، گفت: نزدیک به ۲۰هزار کسب‌وکار اینترنتی داریم که به تدریج نماد اعتماد می‌گیرند. اتاق اصناف در سراسر کشور به این کسب‌وکار‌‌ها جواز کسب می‌دهد و به زودی هم اتحادیه این صنف تشکیل خواهد شد.

دبیر انجمن کسب‌وکار اینترنتی ایران شفاف‌سازی در کسب‌وکارهای اینترنتی را بیش‌تر و تأثیرگذارتر دانست و گفت: در این صنف، اجناس در ویترین همان‌هایی هستند که ارایه می‌شود و کالا‌‌ها در معرض دید هستند و هیچ‌گونه قاچاقی با این شفاف‌سازی در این نوع کسب‌وکار اتفاق نمی‌افتد.

 

وی یادآور‌شد: با استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت می‌توان تولید‌کننده را به مصرف‌کننده وصل و دلال‌‌‌ها را حذف کرد ولی متأسفانه اجازه این کار داده نمی‌شود چون مافیا وجود دارد.