تشکیل کمیته رسیدگی به شکایت مناقصات

تشکیل کمیته رسیدگی به شکایت مناقصات شهره حقی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی از تشکیل کمیته رسیدگی به شکایت مناقصات در این استان خبر داد و گفت: تمامی پروژه‌های عمرانی باید در قالب مناقصه برگزار شود. محمود دلپسند با بیان این‌که این کمیته با ابلاغ استاندار تا به زودی عملیاتی خواهد شد اظهار […]

تشکیل کمیته رسیدگی به شکایت مناقصات

شهره حقی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی از تشکیل کمیته رسیدگی به شکایت مناقصات در این استان خبر داد و گفت: تمامی پروژه‌های عمرانی باید در قالب مناقصه برگزار شود.

محمود دلپسند با بیان این‌که این کمیته با ابلاغ استاندار تا به زودی عملیاتی خواهد شد اظهار ‌کرد: مسایل و مشکلات مناقصات به لحاظ برخورداری از توانمندی پیمانکاران و رفع مشکلات احتمالی و بسترسازی برای فعالیت‌های حمایتی از پیمانکاران در قالب این موضوع آسیب‌شناسی می‌شود.

وی افزود: هم اکنون استاندار بر اجرای این کمیته تأکید دارند و تمامی پروژه‌های عمرانی استان به این کمیته ارایه می‌شود.

دلپسند اظهار ‌کرد: تشکیل این کمیته باعث تقویت پیمانکاران در مسایل عمرانی و همچنین باعث کاهش تشریفات نیز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی با بیان این‌که اصل قانون ارزش‌افزوده به منظور شفاف‌سازی هر گونه فعالیت اقتصادی است، گفت: در این صورت می‌توان مسایل و مشکلات را پیگیری و با تخلفات نیز برخورد کرد.

وی بر رعایت عدالت اجتماعی تأکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا این فرایند تکمیل و اصلاح شود، به دنبال حذف آن نباشیم، تمامی فرایند‌های اقتصادی‌ و مالی در این جریان به مقصد خواهد رسید.

دلپسند در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که پیمانکاران نباید از واحد‌های بدون پروانه خرید کنند، گفت: تمامی واحد‌‌‌ها مکلف هستند از صنوف مربوط به فعالیت خود پروانه صلاحیت بگیرند چرا که در این صورت نظارت انجام خواهد شد.

وی افزود: از واحد‌هایی که پروانه و فاکتور فروش ندارند، نباید خرید انجام نشود تا آنان مراحل قانونی را طی کنند و نسبت به دریافت مجوز‌‌‌ها جدی باشند.

دلپسند با بیان این‌که با دریافت مجوز‌‌ها رفتار‌های انحرافی کاهش خواهد یافت، افزود: نباید از اقدامات قانونی کوتاه بیاییم چرا که گرایش‌‌‌ها به سمت انحراف پیش خواهد رفت، تمامی واحد‌‌‌ها باید ساماندهی داده شوند.

 

دلپسند در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که اسناد خزانه راهکار رسیدن زودتر معوقات پیمانکاران است، گفت: باید تلاش کنیم پرداختی‌‌‌ها صورت گیرد و دستگاه‌های متولی نیز پاسخگوی مباحث پیمانکاران باشند.