ترفندهایی برای دنیای کارمندی

ترفندهایی برای دنیای کارمندی  در عالم کارمندی ترفندهایی وجود دارد که هرکدامشان می‌توانند عادت‌های روزانه‌ای باشند تا در ساعات کاری هم کیفیت کار و هم سلامتی افراد را حین انجام وظیفه تأمین کنند. به گزارش مهر، برای حفظ سلامتی گروه مشاغل پشت میزنشینی راهکارهایی وجود دارد که به آنها کمک می‌کند تا با اعمال بعضی […]

ترفندهایی برای دنیای کارمندی

 در عالم کارمندی ترفندهایی وجود دارد که هرکدامشان می‌توانند عادت‌های روزانه‌ای باشند تا در ساعات کاری هم کیفیت کار و هم سلامتی افراد را حین انجام وظیفه تأمین کنند.

به گزارش مهر، برای حفظ سلامتی گروه مشاغل پشت میزنشینی راهکارهایی وجود دارد که به آنها کمک می‌کند تا با اعمال بعضی از عادت‌های روزانه هم مراقب سلامتی‌شان باشند و هم خروجی کارشان را افزایش دهند.

اضطرابتان را کاهش دهید

اگر در پیشه‌هایی مشغول به‌کار هستید که شغلتان شما را مضطرب می‌کند، باید این را در نظر بگیرید که تنها نیستید. براساس گزارش‌های مختلفی که صورت گرفته است چیزی حدود ۵۰ درصد از کارمندان حین کار به مقوله‌ای به نام «مدیریت استرس شغلی» احساس نیاز می‌کنند؛ نیازی که باید به‌طور مشخص آن را جدی گرفت، چون استرس و اضطراب در کار با سلامتی شما رابطه مستقیم دارد و بی‌توجهی به آن می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های مختلف و افسردگی باشد.

به میزتان رنگ و رو بدهید

بهترین حالت نشستن این است که کمی بدن را به عقب متمایل کنیم، به‌طوری که زاویه بین ران‌‌ها و تنه حدود ۱۲۰ درجه شود. این گونه نشستن می‌تواند باعث کاهش کمر درد شود. از دیگر عواملی که می‌تواند به شادابی و حال خوش شما در ساعات کاری کمک کند، رنگ و رو دادن به میزکاری است که شما پشت آن مشغول به‌کار می‌شوید. یک گلدان کوچک آپارتمانی، یک پیکسل با یک بیت شعر یا جمله تأثیرگذار یا حتی یک عکس هنری در حین کار می‌تواند حسابی برای شما روح افزا باشد و شما را کم‌تر به ورطه کسل شدن و خستگی بکشاند.

خوب بخوابید

بی‌خوابی از جمله عواملی است که کمبود آن می‌تواند استرس‌زا باشد. برای همین شما می‌توانید با چیزی بین ۷ تا ۸ ساعت خواب در شبانه‌روز اوضاع را کنترل کنید چون کمبود خواب در ۲۴ ساعت نه تنها باعث استرس شما می‌شود بلکه روی رفتار شما با سایر همکارانتان تأثیر می‌گذارد و بدخلقی به بار می‌آورد.

از معاشرت لذت ببرید

روابط شخصی شما، هم در محل کار و هم در خانه، سلامت روانی شما را بهبود می‌بخشد. براساس یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۰۵، کارگران مشاغل پر تنش که روابط‌عمومی خوبی داشتند و به اصطلاح آدم‌های اجتماعی‌تری بودند، با سطوح پایین‌تری از فشار و مشکلات کاری روبه‌رو بودند

زنگ تفریح داشته باشید

وقتی که برای مدتی طولانی سرجایتان می‌نشینید. عزم را جزم می‌کنید که یک جا نشین باشید تا به صورت مداوم به‌کار مشغول باشید و هرچه سریع‌تر آن را به پایان برسانید، باید بدانید که این روش نه تنها باعث زود تمام شدن کارتان نمی‌شود بلکه طی انجام وظیفه منجر به کاهش کیفیت عملکرد شما خواهد شد. تحقیق‌‌ها نشان می‌دهد که دادن زنگ تفریح‌های کوتاه در یک روز کاری باعث می‌شود تا شما طی یک پروسه زمانی مشخص هم آدم سالم‌تری باشد هم یک کارمند کارآمدتر!

وظایفتان را تغییر دهید

اگر حین وقفه‌هایی که برای استراحت در نظر می‌گیرید، سری به محیط بیرون بزنید حال و هوایی عوض کنید؛ اما اگر شرایط این کار را ندارید حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است کمی دور و اطراف محل کارتان چرخی بزنید و با سایر دوستان و همکارانتان در آن فضا معاشرت داشته باشید.

سر میزتان غذا نخورید

سال ۲۰۱۲ تحقیق‌هایی انجام شد که نشان می‌داد ۵۵ درصد از زنان و ۴۰ درصد از مردان پشت میز نشین هر روز سر میز کارشان به خوردن غذا مشغول می‌شوند؛ اگر شما هم یکی از همین افراد هستید باید بدانید که شما در محلی غذا می‌خورید که تعداد میکروب‌های آن ۴۰۰ برابر تعداد میکروب‌هایی است که در یک سرویس بهداشتی وجود دارد. چون میز کار به خاطر رفت و آمدهایی که در آن وجود دارد از جرم و آلودگی پر است.

خودتان را درگیر فضای مجازی نکنید

حساب کاربری گوشی هوشمند و ایمیل شما ممکن است به شما کمک کند که کارهای زیادی انجام دهید، اما اگر در زمانی که از آنها استفاده می‌کنید، مرز‌ها را تنظیم نکنید و حواستان نباشد، شما هم غرق در فضای مجازی می‌شوید.

کار در خانه ممنوع!

 

وقتی زمان اداری و کاری شما به پایان رسید، پرونده کار را در همان محل کار ببندید. برای رفع خستگی و آرامش روحی و جسمی خود، وقتی که دفتر را ترک می‌کنید، راه‌هایی برای جدا شدن از کار پیدا کنید.