صدور۱۲میلیون سند در سال گذشته

صدور۱۲میلیون سند در سال گذشته علی‌غلام‌فراهانی- رییس کانون سردفتران از صدور بیش از ۱۲ میلیون سند در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش‌ترین اسناد صادره مربوط به تهران بوده است. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدرضادشتی‌اردکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار ثبت استاد در دفترخانه‌ها در سال گذشته گفت: بیش از ۱۲میلیون سند […]

صدور۱۲میلیون سند در سال گذشته

علی‌غلام‌فراهانی- رییس کانون سردفتران از صدور بیش از ۱۲ میلیون سند در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش‌ترین اسناد صادره مربوط به تهران بوده است.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدرضادشتی‌اردکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار ثبت استاد در دفترخانه‌ها در سال گذشته گفت: بیش از ۱۲میلیون سند در کشور ثبت شده است که بیش‌ترین استاد ثبت، با ۳میلیون‌و‌۵۰۰سند مربوط به تهران بوده است.

وی افزود: استان ایلام با ۵۹هزار سند، استان دارای کم‌ترین سند ثبت شده بوده است.

رییس کانون سردفتران تصریح کرد: اسناد ثبت شده در سال جاری ۳میلیون‌و۸۴۸ سند بوده است.

دشتی اردکانی در خصوص هزینه حق‌الثبت گفت: در سال گذشته ۱۰۲ میلیارد تومان هزینه حق‌الثبت از سوی دفاتر اسناد رسمی به خزانه واریز شد.

وی در خصوص احتمال برگزاری آزمون سردفتری گفت: توضیحات بیش‌تر را باید رییس سازمان ثبت بدهند با این حال تا جایی که بنده می‌دانم، این آزمون امسال برگزار نمی‌شود.

دشتی اردکانی در خصوص افزایش ۱۰درصدی هزینه حق‌الثبت در دفاتر اسناد رسمی گفت: طبق قانون باید هر ۴ سال یک بار این مبلغ افزوده می‌شد که با روال قبلی باید ۱۵ مرداد این اتفاق می‌افتاد اما دیوان عدالت اداری با صدور رأی جدید این افزایش را ابطال کرد و پس از ابلاغ رأی، هیچ دفترخانه‌ای حق دریافت مبلغ بیش‌تر ندارد.

وی در خصوص اختلاف کانون سردفتران با بنگاه‌های املاک گفت: اگر مردم مزایای سند رسمی را بدانند، از بسیاری از مشکلات اقتصادی در امان می‌مانند. در همین راستا برخی اسنادی که از محل‌های غیررسمی صادر می‌شوند، اعتبارات لازم را ندارند، بهتر است بنگاه‌ها کار خود را انجام دهند و خریدار و فروشنده را برای انجام معاملات ملکی پیدا کنند.

 

دشت‌‌اردکان در خصوص تخلف یکی از سردفتران در رابطه با پرونده بابک‌زنجانی گفت: سندی که در آن دفترخانه ثبت شده قانونی بوده است با این حال مراجع قضایی نظر دیگری داشتند. نکات خود را به دادستان تهران اعلام کردیم و دفتر خانه مربوطه کار خود را انجام می‌دهد.