تأمین برق و روشنایی مسیر زائرین اربعین از کنگاور تا قصرشیرین

تأمین برق و روشنایی مسیر زائرین اربعین از کنگاور تا قصرشیرین پس از رسمی شدن بحث عبور زوار از مرز خسروی توسط ستاد مرکزی اربعین حسینی و با اعلام رسمی استاندار کرمانشاه به عنوان رییس این ستاد که قرار است حدود ۱۳درصد از زوار اربعین از مرز خسروی استان کرمانشاه عبور کنند، شرکت توزیع نیروی […]

تأمین برق و روشنایی مسیر زائرین اربعین از کنگاور تا قصرشیرین

پس از رسمی شدن بحث عبور زوار از مرز خسروی توسط ستاد مرکزی اربعین حسینی و با اعلام رسمی استاندار کرمانشاه به عنوان رییس این ستاد که قرار است حدود ۱۳درصد از زوار اربعین از مرز خسروی استان کرمانشاه عبور کنند، شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی عتبات عالیات فعالیت خود را در این زمینه آغاز نمود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، مرادی معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان کرمانشاه و نماینده این شرکت در ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برآورد شده است روزانه حدود ۵۰۰هزار نفر از مرز خسروی عبور کنند. درهمین راستا وظیفه تأمین زیرساخت روشنایی معابر، مسیر‌ها و پارکینگ‌ها برای شرکت در نظر گرفته شده است.

مرادی با بیان این‌که بزرگراه قصرشیرین به خسروی ۱۵ کیلومتر مسیر روشنایی دارد، اظهار داشت: بسیاری از بخش‌های این مسیر نیازمند عملیات اصلاح و بهینه‌سازی است که هم اکنون حدود ۶ کیلومتر روشنایی معابر بزرگراه قصرشیرین به خسروی با استفاده از جدید‌ترین دستگاه‌ها درحال اصلاح و بهینه‌سازی است.

وی با اشاره به تجارب گذشته عبور زوار، یکی از نیازهای اصلی زائرین را پارکینگ خودرو اعلام کرد و گفت: نیاز اصلی پارکینگ‌ها روشنایی است و تأمین روشنایی ۱۴۰ هکتار پارکینگ‌های مختص به زوار اربعین توسط برج‌های نوری نیز در دستور کار قرار دارد که کار طراحی آن نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فعالیت موردنظر دیگر تقویت شبکه ۲۰ کیلوولت خسروی است که به همین منظور ۱۷ کیلومتر خط فشار متوسط هوایی جهت افزایش قابلیت اطمینان برق مسیر قصرشیرین به خسروی پیش‌بینی شده است.

 معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در این حوزه، از تهیه ۴ دستگاه دیزل ژنراتور برای مراکز اضطراری خبر داد و افزود: برق‌رسانی به ۲۰ موکب حسینی در مسیر قصرشیرین به خسروی نیز در برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه قرار دارد.

وی در پایان از احیای مهمانسراهای شرکت توزیع برق در مسیر کنگاور به قصرشیرین که هم مرز با کشور عراق است، خبر داد و از همکاران این شرکت خواست تا با جان و دل تلاش کنند تا زوار بتوانند به راحتی و بدون هیچ گونه دغدغه‌ای مسیر خود را بپیمایند.

 

وی گفت: مرز خسروی تا بغداد ۱۹۰ کیلومتر، تا نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.