سازمان برنامه‌ و بودجه پیگیر ترک‌تشریفات تولیدات هپکو از هیأت دولت

سازمان برنامه‌ و بودجه پیگیر ترک‌تشریفات تولیدات هپکو از هیأت دولت عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان این‌که شرط ورود برندهای معروف خارجی به بازار داخل کشور همکاری با شرکت‌های داخلی است، گفت: تولیدکنندگان ماشین‌آلات راه‌سازی برای فعالیت در ایران باید قرارداد همکاری امضا کنند. سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص […]

سازمان برنامه‌ و بودجه پیگیر ترک‌تشریفات تولیدات هپکو از هیأت دولت

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان این‌که شرط ورود برندهای معروف خارجی به بازار داخل کشور همکاری با شرکت‌های داخلی است، گفت: تولیدکنندگان ماشین‌آلات راه‌سازی برای فعالیت در ایران باید قرارداد همکاری امضا کنند.

سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص وضعیت شرکت ماشین‌سازی هپکو اراک، اظهار کرد: در خصوص مشکلات این شرکت مذاکراتی را با مسؤولین ذی‌ربط و سازمان برنامه‌ و بودجه، پیرو در‌خواست ترک‌تشریفات ۳‌هزار دستگاه محصول تولیدی این شرکت توسط ۳ وزارتخانه راه ‌و شهرسازی‌، وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت انجام شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان، خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خوشبختانه معاونین سازمان برنامه ‌و بودجه این درخواست را پیگیری می‌کنند تا مصوبه آن از سوی هیأت دولت صادر شود، گفت: در این خصوص اعلام می‌کنیم از تقویت صنایع راهسازی مخصوصاً هپکو حمایت و دفاع می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که حضور برندهای خارجی مطرح در زمینه تولید ماشین‌آلات راهسازی تأکید بر این است که باید از مبادی شرکت‌های داخلی باشد و با آنها به‌ صورت مشترک همکاری مشترک کنند، بیان ‌کرد: لازمه ورود شرکت‌های خارجی به بازار داخل کشور باید با همکاری شرکت‌های داخلی باشد، مطابق شرایطی که برای ورود برندهای خودرو‌سازی ایجاد شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شرط ورود برندهای همانند کوماتسو به بازار داخل کشور همکاری با برندهای همچون هپکو است، تصریح ‌کرد: در حال‌حاضر شرکت‌های خارجی با دریافت مجوز ماشین‌آلات تولیدی خود را به‌فروش می‌رسانند که باید در این زمینه نیز تعرفههای واردات را کنترل کنیم تا مشکلاتی برای تولید کنندگان داخلی به وجود نیاید.

مقدسی در خصوص دیگر صنایع شهر اراک اظهار‌کرد: صنایع کوچک سال گذشته در این استان حرکت روبه جلویی را شروع کردند اما در بخش صنایع بزرگ همانند واگن پارس بخشی از ساخت داخل را به‌عهده گرفته که کافی نیست و باید سهم تولید داخل افزایش پیدا کند، این شرکت ظرفیت تولید هزار واگن در سال را دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که واردات تکنولوژی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح ‌کرد: شرکت واگن‌سازی پارس باید با برندهای معروف جهان همکاری مشترک داشته باشد و در قرارداد منعقد شده با روسیه باید انتقال تکنولوژی نیز به‌همراه داشته باشد.

 

عضو کمیسیون صنایع‌ و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که دولت دوازدهم برای تقویت صنایع بزرگ باید یک برنامه جدی را ارایه کند، خاطرنشان‌ کرد: شرکت واگن پارس با امضا قراردادهای که در شرف امضاء آنها هست می‌تواند برای خود آینده خوبی را رقم بزند، شرکت‌های ماشین‌سازی و آذرآب در زمینه همکاری با بنادر و وزارت نفت مذاکراتی را داشته‌اند که باید نهایی شود تا آثار عملی آنها را ببینیم.