این سؤال‌ها را هیچ وقت از مهمانداران هواپیما نپرسید!

این سؤال‌ها را هیچ وقت از مهمانداران هواپیما نپرسید! خیلی‌ها فکر می‌کنند مهمانداری هواپیما یک شغل کاملاً رویایی است که در آن مهماندار هیچ وظیفه سختی ندارد و از یک کشور به کشور دیگر سفر می‌کند، در صورتی که اصلاً چنین نیست، گریه کودکان در هواپیما، تأخیر در پروازها، ساعت‌ها معطلی و بی‌احترامی بعضی از […]

این سؤال‌ها را هیچ وقت از مهمانداران هواپیما نپرسید!

خیلی‌ها فکر می‌کنند مهمانداری هواپیما یک شغل کاملاً رویایی است که در آن مهماندار هیچ وظیفه سختی ندارد و از یک کشور به کشور دیگر سفر می‌کند، در صورتی که اصلاً چنین نیست، گریه کودکان در هواپیما، تأخیر در پروازها، ساعت‌ها معطلی و بی‌احترامی بعضی از مسافران فقط بخشی از مشکلاتی است که مهمانداران هر روز با آن مواجه هستند. این در حالیست که سؤال‌های نه چندان به جای بعضی از مسافران از مهمانداران هواپیما به بار خستگی آنها اضافه می‌کند. اگر شما دوست دارید این سؤال‌ها را بشناسید تا در سفر بعدی‌تان آنها را نپرسید، با ما همراه باشید:

دیگر چیزی برای خردن پیدا نمی شود

این یکی از بد‌ترین سؤال‌هایی است که در هواپیما می‌توانید از یک مهماندار بپرسید و او را بسیار عصبانی کنید، یادتان باشد که شما سوار هواپیما شده‌اید و به رستوران و یا کافه نرفته‌اید! در صورتی که مهماندار به شما ساندویچ آماده می‌دهد، مطمئن باشید که غذای دیگری به جز آن وجود نداشته است… پس سؤال‌های اضافی در این مورد ضرورتی ندارد. اگر غذای هواپیما را به هر دلیل دوست ندارید، می‌توانید غذای خودتان را بسته‌بندی کنید و داخل هواپیما ببرید و صرف کنید.

در کار‌ها به من کمک می‌کنید؟

وظایف مهماندار در هواپیما مشخص است، مثلاً این‌که نکات ایمنی را یادآور شود، به شما برای رفع تشنگی نوشیدنی بدهد، مطمئن باشد که جایتان درست و امن است و وظایفی از این قبیل. پس اگر کودکی همراه خودتان به داخل هواپیما برده‌اید که مدام بهانه‌گیری می‌کند و نمی‌توانید او را آرام نگه دارید، نباید از مهماندار بخواهید برای شما بچه را نگه دارد. این در حیطه وظایف آنها نیست.

می‌توانم گوشی تلفنم را روشن کنم؟

وقتی جواب سؤالی را می‌دانید، پرسیدن آن و به دنبال یک استثنا بودن چه فایده‌ای دارد؟ برای مثال بدیهی است که تلفن همراه را نمی‌توان در هواپیما روشن کرد. حالا پرسیدن این موضوع که حتی برای یک لحظه گوشیتان را می‌توانید روشن کنید یا خیر فقط تکرار مکررات است. تلفن همراه در هواپیما حتماً باید خاموش و روی حالت پرواز باشد.

به من کمک می‌کنید، چمدانم را در بالا بگذارم؟

اگر چمدانتان را با خود به داخل هواپیما برده‌اید اما آنقدر سنگین است که خودتان نمی‌توانید آن را بالا ببرید و در قفسه بالای سرتان بگذارید، نباید این کار را به مهماندار محول کنید. فراموش نکنید که مسؤول کارهای خودتان در هواپیما فقط خودتان هستید و خودتان! در هیچ کجای دنیا به مهمانداران آموزش بالا گذاشتن چمدان‌های مسافران را نمی‌دهند!

آیا خلبان ماهر است؟

 

این یکی از بد‌ترین سؤالاتی است که می‌توانید از یک مهماندار هواپیما بپرسید و باید حق بدهید که بعد از پرسیدن این سؤال، حالت متعجب و ناخشنودی به خود بگیرد. بله، مطمئن باشید تمام خلبان‌هایی که در هواپیمایی‌های مختلف کار می‌کنند، افرادی باهوش و حرفه‌ای هستند که از فیلترهای بسیار سختی برای این کار رد شده‌اند و علاوه بر آن تجربه لازم را برای این کار دارند. هیچ ایرلاینی، اعتبار خودش را با استخدام کسی که کارش را بلد نباشد، به خطر نمی‌اندازد!