ارزش معاملات بازار فرابورس ۷۶ درصد افزایش یافت

  ارزش معاملات بازار فرابورس ایران در هفته معاملاتی منتهی به ۲۵ فروردین‌ماه با افزایش ۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه هفته قبل، بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در هفته چهارم سال ۱۳۹۵ با داد و ستد یک میلیارد […]

 

ارزش معاملات بازار فرابورس ایران در هفته معاملاتی منتهی به ۲۵ فروردین‌ماه با افزایش ۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه هفته قبل، بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در هفته چهارم سال ۱۳۹۵ با داد و ستد یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون ورقه بهادار در ۱۵۶ هزار نوبت به‌کار خود خاتمه داد و ارزش این معاملات به ۱۰ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال رسید.

این وضعیت بیانگر افت ۳ درصدی حجم و رشد ۷۶ درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته پیشین است.

طی این مدت، معاملات بازار اول تغییر چندانی نسبت به هفته قبل نداشت و ۱۹۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۸۷ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت؛ در بازار دوم نیز ۶۸۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال داد و ستد شد که افت اندکی در مقایسه با هفته گذشته داشت.

از سوی دیگر، حجم و ارزش معاملات بازار ابزارهای نوین مالی بیش از ۱۸۰ درصد افزایش داشت و ۶۸ میلیون اوراق بهادار با رقمی معادل ۷ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال در آن دست به دست شد.

در ۵ روز معاملاتی هفته گذشته، ۳ هزار و ۱۱ میلیارد ریال خرید و فروش در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی ثبت شد و بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات این بازار مربوط به روز چهارشنبه بود.

در عین حال، معامله ۵۷۱ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۷۷۱ میلیون ریال در بازار پایه رخ داد.

طبق این گزارش، در این هفته بالا‌ترین حجم و ارزش معاملات روزانه در روز سه‌شنبه با داد و ستد ۵۰۲ میلیون ورقه بهادار با رقم دو هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

ارزش بازار فرابورس ایران در آخرین روز معاملات با ۱٫۲ درصد افت نسبت به مدت مشابه هفته قبل، معادل ۹۶۶ هزار و ۲۶۹ میلیون ریال شد که ۴۸ درصد از این رقم مربوط به بازار دوم و ۱۱٫۶ درصد آن مربوط به بازار اول بود. آیفکس نیز در این روز با کاهش دو درصدی، نمایشگر رقم ۷۹۱ واحد شد.

 

گروه فلزات اساسی در هفته چهارم سال ۹۵ با در اختیار داشتن ۱۹ درصد از معاملات بازار سهام به ارزش ۵۴۴ میلیارد ریال، در صدر صنایع پیشرو قرار گرفت؛ گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم سهم ۱۳ درصدی از معاملات داشت و گروه بانک‌ها با معاملاتی به ارزش ۲۵۱ میلیارد ریال رده سوم را به خود اختصاص داد.