۱۷۰هزارمیلیارد تومان پروژه در دست اقدام داریم

وزیر راه و شهرسازی  ۱۷۰هزارمیلیارد تومان پروژه در دست اقدام داریم وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که عمده‌‌ترین سیاستی که وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کند استفاده از منابع بین‌المللی و بخش خصوصی برای تأمین مالی طرح‌های زیربنایی است، گفت: هم‌اکنون ۱۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام قرار داریم. به گزارش مناقصه‌مزایده […]

وزیر راه و شهرسازی

 ۱۷۰هزارمیلیارد تومان پروژه در دست اقدام داریم

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که عمده‌‌ترین سیاستی که وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کند استفاده از منابع بین‌المللی و بخش خصوصی برای تأمین مالی طرح‌های زیربنایی است، گفت: هم‌اکنون ۱۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام قرار داریم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «عباس‌آخوندی» گفت: فعالیت‌های زیربنایی به‌طور عمده اشتغال‌زاست و می‌تواند زمینه را برای شغل‌های دیگر فراهم کند، به‌گونه‌ای که خرید یک هواپیما می‌تواند حدود ۱۰۰ شغل به صورت مستقیم و همچنین می‌تواند به تبع آن شغل‌های فراوانی در زمینه فعالیت‌های توریستی و خدماتی ایجاد شود.

وی افزود: به تبع آن سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی در حوزه ریلی، دریایی و زمینی می‌تواند شغل‌های فراوانی در کشور ایجاد کند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم با بیان این‌که توسعه حمل و نقل زمینه‌‌ساز توسعه سایر فعالیت‌ها است، یادآورشد: حوزه حمل و نقل می‌تواند به صورت مستقیم در کشور شغل‌های زیاد ایجاد کند.

آخوندی همچنین در نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان این‌که بیش از ۴۰ درصد طرح‌های عمرانی در حوزه وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود، گفت: اصلی‌‌ترین تنگنا در حوزه راه، مسکن و شهرسازی تأمین منابع مالی است که براساس آخرین آمار ۱۷۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در دست اقدام است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به این‌که تیم توسعه‌ ایران به شدت به خودرو متکی است، گفت: تمام توسعه‌ها در کشور خودرو محور است. البته مدت‌ها درباره کاهش آلودگی محیط‌زیست و کاهش مصرف سوخت بحث شده لذا باید به سمت توسعه راه‌آهن حرکت کرد و باید راه‌آهن باری، مسافری، بین شهری و حومه‌ای توسعه یابد تا بتواند مسافران و کالاهای بیش‌تری را جابه‌جا کند.

وی با بیان این‌که باید از موقعیت استراتژیک ایران استفاده شود، یادآورشد: برای گسترش حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی ایران با توجه به موقعیت ویژه ترانزیتی باید اقدامات گسترده‌ای انجام شود.

آخوندی با تأکید بر این‌که باید از منابع مالی بین‌المللی برای گسترش توسعه حمل و نقل استفاده شود، افزود: در حال حاضر حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای به منابع مالی بین‌المللی نیاز دارد.

وی با اشاره به این‌که قرارداد خرید ۲۰۰ هواپیما توسط وزارت راه و شهرسازی منعقد شده، گفت: ارزش اسمی این قرارداد‌ها ۳۹ میلیارد دلار است که رقم بسیار بزرگی بوده و بدون اتکا به بودجه دولت منعقد شده است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یادآورشد: قرارداد برای توسعه فرودگاه‌های بین‌المللی مشهد و تهران و ۷ مرکز استان با شرکت‌های مختلف مذاکره شده است.

وی با بیان این‌که پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل از بودجه عمومی تأمین نمی‌شود، گفت: کل منابع تخصیصی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که در برابر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش تنها یک درصد است و تا پیش از این دوره در حوزه دریایی، هوایی و ریلی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وجود نداشته است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم با بیان این‌که علی‌رغم تمام تنگنا‌ها در ۳ سال گذشته حدود ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث و یا نوسازی شده است، افزود: پیشنهادی برای توسعه راه‌های روستایی به مجلس ارایه شده که اگر نمایندگان به آن رأی مثبت دهند می‌توان راه‌های روستایی را توسعه داد، اما نمی‌توان سرمایه بخش خصوصی را در این بخش جذب کرد چرا که سرمایه بخش خصوصی جذب جاده‌های به غیر از آزادراه نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، حسن‌روحانی، رییس‌جمهوری هفدهم مرداد ماه جاری عباس آخوندی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی به مجلس معرفی کرد.

 

وی  وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم نیز است.