تأمین تجهیزات شبکه مخابراتی ایران به ایتالیا سپرده شد

  شرکت مخابرات ایران، به منظور توسعه شبکه مخابراتی کشور و تأمین تجهیزات این شبکه با شرکت ایتال‌تل ایتالیا تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. به گزارش مهر، این تفاهم‌نامه با حضور نخست وزیر ایتالیا و مدیرعامل شرکت مخابراتی ایتال‌تل (ItalTel) و مدیرعامل و رییس هیأت مدیره مخابرات به امضا رسید. تفاهم‌نامه همکاری، به منظور توسعه و […]

 

شرکت مخابرات ایران، به منظور توسعه شبکه مخابراتی کشور و تأمین تجهیزات این شبکه با شرکت ایتال‌تل ایتالیا تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش مهر، این تفاهم‌نامه با حضور نخست وزیر ایتالیا و مدیرعامل شرکت مخابراتی ایتال‌تل (ItalTel) و مدیرعامل و رییس هیأت مدیره مخابرات به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری، به منظور توسعه و نوسازی شبکه مخابراتی کشور مبتنی بر تجهیزات نسل نو و توسعه سرویس‌های نوظهور ارزش افزوده براساس آخرین فن‌آوری روز دنیا، به صورت فاینانس، امضا شد که طبق آن، ایتال تل متعهد شد تأمین تجهیزات و پیاده‌سازی شبکه مخابراتی ایران را براساس طرح‌های ارایه شده از سوی شرکت مخابرات ایران در مدت ۱۸ماه انجام دهد.

پروژه‌های این تفاهم‌نامه شامل IP-NOC و IP-BB و سرویس‌های ارزش افزوده است.

اسدا… دهناد، سرپرست شرکت مخابرات ایران، بعد از امضای این تفاهم‌نامه گفت: شرکت مخابرات ایران بزرگ‌‌‌ترین شرکت مخابراتی در سطح خاورمیانه است و با داشتن بازار بسیار گسترده ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد. براین اساس استراتژی ما توسعه سرمایه‌گذاری در مخابرات است و ما نه تنها در پی توسعه کمی و کیفی مخابرات هستیم، بلکه راهبرد ما این است که این ظرفیت در خدمت رونق اقتصادی کشور قرار گیرد.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف توسعه در مخابرات از ظرفیت‌های کشورهای علاقه‌مند به همکاری مشترک از جمله ایتالیا استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ایتال‌تل نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: تفاهم‌نامه امضای این سند، گامی اساسی در جهت پیشبرد همکاری‌های میان ایتالیا و ایران است و ما افتخار داریم بخشی از این پروژه مهم باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه مخابرات و ICT شتاب دهنده توسعه در اقتصاد هر کشوری است، گفت: شرکت ایتال‌تل ثروتی از تجربه در ساخت و تحول شبکه‌های پیچیده اپراتورهای بین‌المللی را در پرونده خود دارد. این شرکت با حضور در بازارهای کشورهای اروپایی، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین، با شرکت‌هایی که فراهم کننده خدمات در زمینه تحول دیجیتال هستند، همکاری می‌کند.