اصلاح قوانین ضروری است

رییس اتاق اصناف ایران اصلاح قوانین ضروری است رییس اتاق اصناف ایران گفت: حل برخی از مشکلات در دست دولت نیست و مربوط به قوانین است که لازم است اصلاح شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی‌فاضلی با تأکید بر ضرورت اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده اظهار کرد: بحث مالیات بر ارزش‌افزوده در […]

رییس اتاق اصناف ایران

اصلاح قوانین ضروری است

رییس اتاق اصناف ایران گفت: حل برخی از مشکلات در دست دولت نیست و مربوط به قوانین است که لازم است اصلاح شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی‌فاضلی با تأکید بر ضرورت اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده اظهار کرد: بحث مالیات بر ارزش‌افزوده در ۳ سال اخیر مشکلات فراوانی را برای اصناف ایجاد کرده و ساختار این قانون باید سریعتر بررسی و اصلاح شود.

وی افزود: قانون آزمایشی مالیات بر ارزش‌افزوده منجر به ایجاد ناهماهنگی‌هایی در برخی از اتحادیه‌های کشور از جمله اتحادیه آهن فروشان شده‌ است.

وی تصریح‌کرد: مشکل اینجاست که در این قانون مالیات در چند مرحله دریافت می‌شود که منجر به سوءبرداشت‌هایی شده است. اتاق اصناف برای اصلاح این قانون تلاش‌های زیادی کرده و اکنون اصلاحات پیشنهادی به مجلس ارایه شده است. قانون مالیات بر ارزش‌افزوده فعلی مشکلات اساسی در مرحله اجرا دارد و باید اصلاحات آن با همراهی مجلس و دولت برای اتمام مشکلات اتحادیه‌ها به تصویب برسد.

فاضلی اظهار کرد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد که امیدواریم با تصویب و نهایی کردن این قانون، مشکلات اصناف و کارآفرینان مرتفع شود ضمن این‌که اصلاح آن به بحث شفاف‌سازی و افزایش بودجه عمومی دولت کمک خواهد کرد.

وی ادامه‌داد: یکی از ایرادات اصلی قانون فعلی این است که مالیات هم از مواد اولیه‌، هم از واردات و هم از سرمایه دریافت می‌شود که منطقی و قابل قبول نیست. به عنوان نمونه طلا یک کالای سرمایه‌ای است و نباید از سرمایه‌ مالیات دریافت شود.

فاضلی با بیان این‌که اصناف با پرداخت مالیات حقه مخالفتی ندارند، گفت: اگر اصلاح ساختار مالیات بر ارزش‌افزوده مورد بررسی قرار نگیرد، منجر به فرار سرمایه‌ها خواهد شد و اصلاحیه این قانون به زودی از مجلس به دولت برای بررسی و کارشناسی‌های بیش‌تر ارجاع داده خواهد شد.

به گفته وی اصلاح ساختار این قانون منجر به تقویت بنگاه‌های صنفی کوچک‌ و بزرگ و توسعه صادرات غیرنفتی منجر خواهد شد.

 

رییس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اصناف در نظام اقتصادی و سیاسی کشور داری جایگاه ویژه‌ای هستند و در ۳ سال گذشته تلاش‌های زیادی برای ایجاد تعامل فی‌مابین اصناف و کارگزاران نظام صورت گرفته است و باید پذیرفت با وجود همه تلاش‌های انجام شده هنوز اصناف به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند.