نحوه بازگرداندن مالیات بر ارزش‌افزوده صادرکنندگان رضایت‌بخش نیست

عضو هیأت رییسه اتاق ایران نحوه بازگرداندن مالیات بر ارزش‌افزوده صادرکنندگان رضایت‌بخش نیست عضو هیأت رییسه اتاق ایران و رییس اتاق کرمانشاه از نحوه عودت مالیات ارزش‌افزوده صادرکنندگان گلایه کرد. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران کیوان‌کاشفی، رییس اتاق کرمانشاه در بیست‌وپنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به ماده ۳۴ […]

عضو هیأت رییسه اتاق ایران

نحوه بازگرداندن مالیات بر ارزش‌افزوده صادرکنندگان رضایتبخش نیست

عضو هیأت رییسه اتاق ایران و رییس اتاق کرمانشاه از نحوه عودت مالیات ارزش‌افزوده صادرکنندگان گلایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران کیوان‌کاشفی، رییس اتاق کرمانشاه در بیست‌وپنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به ماده ۳۴ قانون رفع موانع تولید و انتقاد از نحوه عودت مالیات بر ارزش‌افزوده صادرکنندگان در استان گفت: مالیات بر ارزش‌افزوده باید زمان خرید پرداخت و سازمان امور مالیاتی موظف به عودت این پرداخت‌ها به صادرکنندگان است. براساس مصوبه مجلس این پرداخت‌ها باید ظرف یک ماه عودت داده شود ولی یا به نحو مطلوب انجام نمی‌شود یا بعضاً اصلاً پرداخت نمی‌شود.

وی با انتقاد از طولانی بودن روند ثبت شرکت‌ها افزود: برای تسهیل فعالیت شرکت‌ها خواستار تسهیل افتتاح حساب، افزایش مهلت صدور گواهی سو پیشینه و کاهش مراجعه دستگاه‌ها به واحدهای تولیدی به بهانه‌های مختلف هستیم.

عضو هیأت رییسه اتاق ایران با اشاره به کم‌تر بودن مشکلات شرکت‌های با ثبت حقوقی تصریح‌ کرد: به دلیل مشکلات کم‌تر این دسته از شرکت‌ها، در سه سال گذشته بیش از ۳۵ درصد شرکت‌ها از ثبت حقیقی به سمت حقوقی رفته‌اند.

کاشفی با اشاره به درخواست احداث درمانگاه در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه اظهار ‌کرد: پس از بررسی‌های انجام‌گرفته، دانشگاه علوم پزشکی استفاده از نزدیک‌‌ترین درمانگاه در ۳ کیلومتری این محل و یا ساخت درمانگاه توسط تأمین اجتماعی به جهت تحت‌پوشش بیمه تأمین اجتماعی بودن اکثر افراد حاضر در شرکت شهرک‌های صنعتی را برای تحقق این خواسته پیشنهاد کرد که این مسأله در دست پیگیری است.

به دنبال توسعه ارایه خدمات الکترونیکی در استان هستیم

استاندار کرمانشاه در این نشست با اشاره به پیشتاز بودن برخی از شرکت‌ها در حوزه فناوری، اظهار‌ کرد: به دنبال توسعه ارایه خدمات الکترونیکی در استان هستیم. الکترونیکی کردن خدمات دولت و گسترش این موضوع در بین مردم از اولویت‌های مدیریت استان است. باید تغییر رخ‌داده در حوزه تکنولوژی را پذیرفته و به آن بپردازیم.

اسدا…رازانی با بیان این‌که بازارهای جهانی تحت تأثیر تکنولوژی تغییر کرده، ادامه ‌داد: با بهره‌گیری از فناوری هم کار مردم تسهیل می‌شود و هم خدمات ارزان‌تری به آنها ارایه می‌شود. با استفاده از فناوری خدمات بهتر، سریع‌تر، مطمئن‌تر و باقیمت ارزان‌تری در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

رازانی با اشاره به در اولویت بودن خرید کالا و خدمات بومی در دستور کار شورای گفت‌وگوی استان، تصریح‌ کرد: این مهم در استان پیگیری می‌شود. در قانون برنامه ششم توسعه نیز اولویتی برای انتخاب پیمانکاران بومی در نظر گرفته‌شده است.

 

رازانی در پایان خواستار افزایش مهلت سوءپیشینه‌ها و تسهیل افتتاح حساب توسط بانک‌ها در راستای توسعه شرکت‌ها شد.