مزایده ۳۹۰ میلیارد تومانی که ارزش ۳هزار میلیاردی دارد

نماینده مردم هرمزگان در مجلس انتقاد کرد مزایده ۳۹۰ میلیارد تومانی که ارزش ۳هزار میلیاردی دارد نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: نظارت این نیست که مدیری را بگیریم و آبرویش را ببریم. اگر مدیری پاکدست باشد، زیردستانش هم پاک می‌مانند. به گزارش مهر، احمد مرادی بیان ‌کرد: در هر ارگانی اگر مدیرکل پاکدست باشد، […]

نماینده مردم هرمزگان در مجلس انتقاد کرد

مزایده ۳۹۰ میلیارد تومانی که ارزش ۳هزار میلیاردی دارد

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: نظارت این نیست که مدیری را بگیریم و آبرویش را ببریم. اگر مدیری پاکدست باشد، زیردستانش هم پاک می‌مانند.

به گزارش مهر، احمد مرادی بیان ‌کرد: در هر ارگانی اگر مدیرکل پاکدست باشد، معاونین هم پاک بوده و قطعاً کارشناسان هم پاک خواهند ماند و اعتماد مردم نسبت به آن دستگاه جلب خواهد شد.

وی افزود: با بی‌قانونی و سهل‌انگاری کاری نکنیم که مردم نسبت به نظام و دستگاه‌های دولتی بی‌اعتماد بشوند.

مرادی گفت: وظیفه دیوان محاسبات براساس قانون اساسی صیانت از بیت‌المال است، بیت‌المالی که همه ما در عمل و گفتار از آن زیاد یاد می‌کنیم. حضرت علی(ع) نسبت به رعایت بیت‌المال بسیار هشدار داده‌اند، این هشدار به معنای امروزی یعنی آموزش و هشدار تا اتفاقی نیفتد از ابتدای انقلاب تا الان می‌بینیم که همه ما در اول انقلاب حاضر نبودیم حتی یک خودکار از بیت‌المال به ناحق استفاده کنیم و در عمل اتفاقاتی می‌افتد که هر آنچه مغفول می‌ماند همین بیت‌المال است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید ‌کرد: هر چه جلوتر رفتیم در نظام مقدس موضوعات اختلاس ۱۲۳هزار میلیاردی و…. شروع شد و همین‌جور پیش رفت. باید رفتارهای خود را بررسی کنیم که کجا اشتباه کردیم که این‌گونه شد. شاهدیم در استان مدیران بسیاری زحمت می‌کشند و هزار کار خوب می‌کنند اما یک کار سهواً اشتباه پیش می‌آید و نباید کارهای خوب را نادیده بگیریم و کار اشتباه را پررنگ کنیم.

وی اظهار کرد: اگر کسی را محکوم کنیم لذت بخش نیست چرا که یک خانواده و یک شهر و یک استان و در نهایت یک نظام را محکوم کرده‌ایم. ببینیم چرا مردم نسبت به نظام بی‌اعتماد شده‌اند؟ اگر تمام دستگاه‌ها کار خود را به خوبی انجام بدهند و درچارچوبی که نظام مشخص کرده حرکت کنند قطعاً وضع بهترازاین آلان می‌شد. اگر مشکلی پیش آمد بدانیم که جایی تساهل و یا تعامل کردیم.

مرادی خاطرنشان‌ کرد: بنده بسیار تأسف می‌خورم چرا باید اتفاقی مثل واگذاری آلومینیم المهدی بیفتد و وزیر اقتصاد و دارایی هم مرتب از این اتفاق به نیکی یاد کند در حالی که سازمان بازرسی کشور، دیوان محاسبات و وزارت اطلاعات هم تأیید کردند که این واگذاری اشتباه بوده است. این‌گونه نیست که مخالف اصل ۴۴ باشیم اما همه می‌خواهیم اصل مترقی قانون اساسی که اصل ۴۴است به خوبی اجرا شود اما نمی‌شود.

به گفته وی، مجموعه به این عظمت و ثروت را به یک قیمت ارزان به مزایده می‌گذارند. اما باردیگر هم می‌خواهند این اتفاق را تکرار کنند و مجموعه دیگری را که ۳هزار میلیارد قیمت دارد به ۳۹۰ میلیارد تومان حراج کنند نباید اجازه داد این اتفاق تکرار بشود و دستگاه‌های نظارتی وظیفه دارند کنترل و پیگیری کنند.

مرادی گفت: نظارت این نیست که فقط یک مدیر را به جرم اشتباه بگیریم و آبرویش را ببریم؛ اگر مرد هستید بروید سرشاخه‌ها را بگیرید! درهمین نظام افرادی هستند که خون مردم را در شیشه کرده‌اند؛ بروید با آنها برخورد کنید. همه موظفیم نسبت به بیت‌المال حساس باشیم هر کدام از ما باید بتوانیم وظیفه خود را درست انجام دهیم، اگر مدیری رعایت بیت‌المال کرد، معاون و سایر زیردستشان‌ هم رعایت می‌کنند و مردم هم اعتماد می‌کنند که این دستگاه‌ها نسبت به بیت‌المال حساس هستند.

 

وی تأکید کرد: اگر مراقب نباشیم، این کسوت نمایندگی مجلس هم جایگاه کثیفی است و الان متوجه هستم که چه لابی‌‌ها و مسایلی پیش می‌آید که باید از شر شیطان به خدا پناه ببریم. بنده برای جایگاه و مسؤولیت خود سوگند یاد کرده‌ام که مراقب باشیم، صیانت کنیم و امور مردم را و مطالبات آنها را پیگیری کنیم برای انجام این وظیفه جاهایی باید انتقاد کنیم جایی دیگر باید تعریف کنیم و هرچیز در جای خود تا به عدالت نزدیک شویم.