تخلیه اضطراری ۶ روستا به دلیل وقوع سیل در نهاوند

  سخنگوی سازمان امداد و نجات هلا‌ل احمر از تخلیه ۶ روستا در نهاوند به دلیل وقوع سیل خبر داد و گفت: ۵ محور مواصلاتی نیز به دلیل وقوع سیل و آبگرفتگی مسدود شده است. سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آخرین روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان وقوع سیل در کشور اظهار داشت: […]

 

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلا‌ل احمر از تخلیه ۶ روستا در نهاوند به دلیل وقوع سیل خبر داد و گفت: ۵ محور مواصلاتی نیز به دلیل وقوع سیل و آبگرفتگی مسدود شده است.

سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آخرین روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان وقوع سیل در کشور اظهار داشت: ۹ استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال بختیاری، همدان، کردستان و آذربایجان شرقی متأثر از سیل و آبگرفتگی شده که ۵۰ شهر و روستا تاکنون امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۱۲۳۰ حادثه دیده به دلیل وقوع سیل و آبگرفتگی، افزود: ۶۸ نفر نیز در سراسر کشور اسکان اضطراری یافتند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلا‌ل‌احمر از تخلیه ۱۰۱ واحد مسکونی به دلیل وقوع سیل و آبگرفتگی خبر داد و گفت: امدادرسانی هم‌اکنون در استان‌های کرمانشاه، لرستان، خوزستان، ایلام و همدان ادامه دارد.

مرتضوی گفت: محورهای دهلران – اندیشمک، اندیمشک – اهواز، پلدختر – خرم‌آباد، پلدختر – اندیمشک و امیدیه به‌ هائزان مسدود شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دو نفر نیز به دلیل وقوع سیل در کشور مفقود شده که یک نفر در رودخانه گدارخوش و دیگری در محور دهلران – اندیمشک مفقود شده است همچنین ۶ روستا در نهاوند به دلیل این حادثه تخلیه اضطراری شده و تاکنون ۲۶ خودرو نیز از مسیر وقوع سیل رهاسازی شده است.