رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران مشکل اصلی تعمیرکاران خودرو، فناوریهای قدیمی است رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: فعالان این صنف از مشکل قدیمی و فرسودگی ماشینها و فناوریها رنج میبرند؛ موضوعی که به بیشترین مطالبه ما از خارجیها بهویژه در دوره پس از برجام تبدیل شده است. به گزارش ایرنا، علیرضانیکآیین افزود: ماشینهای دارای […]
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران
مشکل اصلی تعمیرکاران خودرو، فناوریهای قدیمی است
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: فعالان این صنف از مشکل قدیمی و فرسودگی ماشینها و فناوریها رنج میبرند؛ موضوعی که به بیشترین مطالبه ما از خارجیها بهویژه در دوره پس از برجام تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا، علیرضانیکآیین افزود: ماشینهای دارای بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت، استهلاک و خطای بالایی دارند و کالیبراسیون آنها از عهده تولیدکنندگان قطعه، انجمن قطعهسازان و… خارج است.
نیکآیین درباره همکاری شرکتهای بزرگ خودروسازی با قطعهسازان، یادآوری کرد: این قراردادها در صورتی تنظیم میشود که از عمر دستگاهها بیشتر از دو تا ۳ سال نگذشته باشد.
وی تصریح کرد: قطعات یدکی تقلبی بزرگترین معضل صنف مکانیکهاست که ضربات بدی به این صنف وارد کرده است.
به گفته وی، از آنجا که هیچ گارانتی برای این محصولات وجود ندارد، مکانیکها اغلب به دلیل خرابی قطعات زیر سؤال رفته یا مجبور به پرداخت جریمه میشوند.
نیکآیین تأکید کرد عمده قطعات تقلبی از چین وارد میشود و در مقابل باید به عنوان یک وظیفه ملی، از تولید و مصرف کالای داخلی حمایت کنیم.
وی بیان داشت: امروز اجناس باکیفیت ایرانی در چین کپی و به ایران صادر میشود، همچنین برخی برندهای خارجی در ایران کپی و با بستهبندی شکیل راهی بازار میشود.
وی تصریح کرد: حاشیه سود لوازم یدکی تقلبی گاهی اوقات به ۵۰ درصد نیز میرسد، در حالی که حداکثر سود لوازم اصلی و اورجینال بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است.
انتظار برای رفع مشکلات بانکی و سوئیفت
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: در سالهای گذشته، فشارهای اقتصادی سبب شد مسؤولان وقت درهای اقتصاد کشور را به روی همه انواع قطعات خارجی باز کنند تا کار تعطیل نشود، اما ورود گسترده قطعات بیکیفیت به بازار همچون یک غده سرطانی شده است و نمیتوان با درمانهای موقت آن را از بین برد.
وی تأکید کرد تحریمها سبب دور ماندن از فناوریها و ابزارهای روز، قطعات اصلی و دانش کار شد.
این مقام صنفی اعلام کرد: از دو سال پیش تاکنون، این اتحادیه با برگزاری نشستهای مختلف با تولیدکنندگان خارجی لوازم یدکی انتقال فناوریهای روز به کشور را خواستار شد؛ خواستهای که در برخی موارد به تولید تحتلیسانس و حتی صادرات تولیدات رسید.
نیکآیین ادامه داد: اما تاکنون هیچ یک از نشستها به دلیل وجود مشکلات بانکی و باز نبودن سوئیفت، منتج به نتیجه نشده است.
وی درباره قرارداد ایران با شرکت خودروسازی رنو، اظهار داشت: مطابق این قرارداد قرار است ۱۰ خودروساز ایرانی با رنو کار کنند اما در مراحل اولیه نمیتوان در زمینه فناوریهای پیچیده داخلی موتور یا گیربکس همکاری چندانی کرد؛ بنابراین بیشتر قطعهسازان در زمینه اجزا و تزیینات داخلی، تایر و… همکاری دارند.
به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از امضای توافق اولیه در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶، قرارداد بزرگترین سرمایهگذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به عنوان نماینده بخش دولتی در ایران و شرکت «پرتونگینناصح» به عنوان نماینده بخش خصوصی امضا شد.
این همکاری مشترک شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعهسازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه سالیانه ۱۵۰ هزار دستگاه است.
نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه با نامهای «سیمبل» و «داستر» در سال ۲۰۱۸ به تولید میرسد.
براساس این توافقنامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مرکزهای توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خواهد داشت.
این شرکت در زمینه تحقیق و توسعه، خرید و بومیسازی، تولید خودرو و توزیع و صدور آن در شبکه توزیع و با استاندارد شرکت رنو در بازارهای داخلی و خارجی، فعالیت میکند.
ایجاد بازار بینالمللی مجازی برای عرضه تولیدات ایرانی
این فعال صنفی با اشاره به وجود ۱۷ رسته در زیرمجموعه اتحادیه تعمیرکاران خودرو، به دو اتحادیه تولیدی فنرسازان و واشر بران اشاره کرد که هفته گذشته به منظور آشنایی با فناوریهای روز سمیناری داشتند.
وی گفت: در این سمینار پیشنهاد کردیم کمیسیونی متشکل از نخبگان رستههای مختلف زیرمجموعه به ایجاد یک بازار بینالمللی مجازی اقدام کنند تا سایر کشورها و بازارها با امکانات، تولیدات و توانمندیهای صنعتگران این حرفه آشنا شوند.
نیکآیین با تمجید از عملکرد دولت یازدهم در ایجاد گشایشهای تجاری و بازرگانی، ابراز امیدواری کرد در فضای سیاسی و اقتصادی پسابرجام مشکلات این صنف بیش از گذشته کاهش یابد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.