توضیح کارفرمای شرکت معدنی الماس مته شمال در مورد یک خبر

  به دنبال انتشار خبر مربوط به مشکلات صنفی کارگران شرکت معدنی الماس مته شمال در معدن پرورده طبس، مدیریت این شرکت در مقام کارفرما توضیحاتی را منتشر کرد. به گزارش ایلنا، پیرو انتشار خبری در تاریخ ۲۴ فروردین ماه سال جاری با عنوان «تجمع کارگران شرکت معدنی الماس مته شمال در معدن پرورده طبس» […]

 

به دنبال انتشار خبر مربوط به مشکلات صنفی کارگران شرکت معدنی الماس مته شمال در معدن پرورده طبس، مدیریت این شرکت در مقام کارفرما توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، پیرو انتشار خبری در تاریخ ۲۴ فروردین ماه سال جاری با عنوان «تجمع کارگران شرکت معدنی الماس مته شمال در معدن پرورده طبس» احمد یزدانی، مدیرعامل این شرکت معدنی در استان خراسان جنوبی با ارسال جوابیه‌ای، خبر مذکور را تکذیب کرد.

در جوابیه مدیرعامل شرکت معدنی «الماس مته شمال» آمده است:

اصلاً تجمعی صورت نپذیرفته و فقط جلسه‌ای با حضور ریاست محترم اداره کار شهرستان طبس، نماینده شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، چند تن از نمایندگان کارگران شرکت و مدیرعامل و مدیر مالی شرکت الماس مته شمال در محل استراحتگاه کارگران برگزار گردید که موضوع آن چگونگی افزایش حقوق سال ۱۳۹۵ و نحوه بستن قرارداد کار بود نه تجمع و اعتراض به عدم پرداخت حقوق.

این شرکت طبق روال تمامی حقوق پرسنل خود را ماهانه پس از محاسبه دقیق به حساب کارگران واریز می‌نماید و هیچ‌گونه حقوق عقب‌افتاده‌ای ندارد. تمامی دستمزد و مزایای مدنظر اداره کار به‌کارگران پرداخت می‌گردد حتی بیش‌تر از دستمزد مصوبه اداره کار و تعاون و سازمان تأمین اجتماعی.

کارگران در این شرکت بیش‌تر از حداقل مزد تصویب شده اداره کار حقوق می‌گیرند و حقوقی را که بابت کارکرد خود در معدن از این شرکت دریافت می‌کنند خیلی بیش‌تر از حقوق کارگران و حتی پرسنل رده بالای و متخصص شرکت‌های همانند شرکت الماس مته است.

 

شرکت الماس مته شمال به هیچ عنوان قصد تعدیل نیرو را ندارد چرا که نیروی کار را جزیی از سرمایه و دارایی‌های خود میداند. این شرکت قصد درج آگهی در شهرستان طبس جهت جذب نیروی کار برای قرارداد جدید خود با شرکت زغال‌سنگ پروده طبس را تا آخر هفته آینده دارد.