آخوندی در بی‌پولی، تمام بدهی‌های انباشته پیمانکاران را پرداخت کرد

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی آخوندی در بی‌پولی، تمام بدهی‌های انباشته پیمانکاران را پرداخت کرد دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به عملکرد قابل قبول وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم اظهارداشت: آخوندی توانست در شرایط تنگنای مالی دولت تمام بدهی‌های انباشت پیمانکاران در دولت‌های گذشته را بپردازد. به گزارش ایلنا، علی‌آزاد با اشاره به تلاش‌های […]

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی

آخوندی در بی‌پولی، تمام بدهی‌های انباشته پیمانکاران را پرداخت کرد

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به عملکرد قابل قبول وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم اظهارداشت: آخوندی توانست در شرایط تنگنای مالی دولت تمام بدهی‌های انباشت پیمانکاران در دولت‌های گذشته را بپردازد.

به گزارش ایلنا، علی‌آزاد با اشاره به تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی برای پرداخت بدهی‌های پیمانکاران در دولت یازدهم اظهارداشت: خوشبختانه با سیاست‌های اتخاذ شده و با همکاری تیم اقتصادی دولت، وزیر راه و شهرسازی توانست بدهی‌های انباشته پیمانکاران در دولت‌های گذشته را بپردازد.

وی با بیان این‌که دولت آقای‌روحانی در پرداخت بدهی‌های پیمانکاران سیاستی را در پیش گرفت که وزارت راه و شهرسازی هم مجری آن سیاست‌های کلی بود، ادامه‌داد: سیاست دولت یازدهم برای پرداخت بدهی پیمانکاران انتشار اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت بوده که این موضوع هم به تصویب مجلس‌شورای‌اسلامی رسید.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با بیان این‌که این سیاست در سال‌های گذشته با عنوان اوراق قرضه ملی هم به اجرا رسیده بود گفت: مهم‌ترین انتقاد ما به سیاست‌های دولت در پرداخت بدهی پیمانکاران، نرخ تنظیم این اوراق بود که چیزی حدود ۳۶ درصد از ارزش این اوراق به عنوان حق واسطه‌گری از دست می‌رفت.

وی افزود: البته تأکید می‌کنم وزارت راه و شهرسازی مجری این سیاست بوده و مجموعه دولت در این باره تصمیم گرفت.

آزاد با اشاره به استقبال پیمانکاران از اسناد خزانه اسلامی اظهارداشت: به هرحال در شرایط تنگنای مالی دولت اتخاذ این سیاست و اجرای آن و این‌که پرداخت بدهی پیمانکاران در اولویت قرار گرفت جای تقدیر دارد.

آزاد با تأکید بر این‌که باید دید چه امکاناتی در اختیار وزیر راه و شهرسازی قراردادند و چه انتظاراتی از وی داشتند، گفت: بودجه وزارت راه و شهرسازی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد اجرایی کشور بسیار محدود بوده است و نمایندگان مجلس و مسؤولان باید نسبت به همین بودجه‌ای که تخصیص یافته از آقای آخوندی انتظار اجرای برنامه‌ها را داشته باشند.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با تأکید بر این‌که کارنامه آخوندی را در وزارت راه و شهرسازی بسیار قابل قبول می‌دانم، گفت: آخوندی توانست در مین شرایط نامساعد مالی دولت ارتباط خوبی با بخش خصوصی برقرار کند و بتواند تمام بدهی سال‌های گذشته پیمانکاران را بپردازد.

آزاد ادامه داد: در ۴ سال گذشته با همین بودجه محدود در وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابع آن ۸۰۰ کیلومتر خط دوم راه‌آهن ساخته شد. همچنین ۳۷۰ کیلومتر شبکه ریلی بازسازی شد.۲۲۰ کیلومتر آزاد راه از طریق مشارکت بخش خصوصی به اجرا رسید و ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی و ۳ هزار کیلومتر راه اصلی و ۶هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی احداث و تکمیل شد.

وی افزود: همچنین ۱۰ هزار کیلومتر شبکه راهی بهسازی شد و آسفالت‌های این شبکه جاده‌ای بازسازی و ترمیم شد.

 

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ادامه داد: این پروژه‌ها تنها بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم بوده است که معتقدم اگر نسبت به تفکیک وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی اقدام می‌شد شاهد عملکرد موفق‌تری از آقای آخوندی در بخش حمل و نقل و ترابری بودیم.