بررسی واگذاری ١٠٠ هکتار زمین برای بارانداز کالا در طرح سیراف

    درباره واگذاری زمین مورد نیاز به منظور ایجاد انبار کالا و تجهیزات طرح سیراف با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت‌و‌گو شده است. مدیرعامل شرکت زیر ساخت فراگیر پالایشی سیراف، به شانا، گفت: لیدان یا همان بارانداز، فضایی است که کالا و تجهیزات مورد نیاز طرح تا زمان استفاده از آن، نگهداری […]

 

 

درباره واگذاری زمین مورد نیاز به منظور ایجاد انبار کالا و تجهیزات طرح سیراف با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت‌و‌گو شده است.

مدیرعامل شرکت زیر ساخت فراگیر پالایشی سیراف، به شانا، گفت: لیدان یا همان بارانداز، فضایی است که کالا و تجهیزات مورد نیاز طرح تا زمان استفاده از آن، نگهداری می‌شود؛ به همین منظور با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، گفت‌و‌گوهایی انجام شده است.

صادق‌آبادی با بیان این که با سازمان یادشده درباره واگذاری ١٠٠ هکتار زمین با کاربری بار انداز (انبار) گفت‌و‌گو شده است، تصریح کرد: کارشناسان رسمی دادگستری مشغول بررسی برای ارزش‌گذاری مقدار اجاره‌بهای زمین مورد نظر هستند.

وی با تأکید بر این که این قطعه زمین با کاربری انبار کالا فقط تا پایان طرح در اختیار طرح سیراف خواهد بود، اظهار کرد: زمین یادشده در مالکیت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است و با پایان یافتن طرح به این سازمان مسترد خواهد شد.

طرح فراگیر پالایشی سیراف با سرمایه‌گذاری حدود سه میلیارد دلار با هدف جلوگیری از خام‌فروشی میعانات گازی، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و تضمین تولید حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی طراحی شده است.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده روزانه ٤٨٠ هزار بشکه میعانات گازی به پالایشگاه‌های سیراف، ٣٦٠ هزار بشکه به پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، ١٢٠هزار بشکه به پتروشیمی نوری و ١٢٠ هزار بشکه به پالایشگاه دوم پارس تخصیص داده می‌شود تا به فرآورده‌های مختلف بدل شود.

سیراف به عنوان نخستین مدل مشارکتی در طرح‌های صنعت نفت در زمینی به مساحت تقریبی ٣٠٠ هکتار در منطقه پارس ٢ (کنگان)، میان فازهای ١٣ تا ١٩ پارس جنوبی احداث خواهد شد.

 

میزان زمین مورد نیاز برای پالایشگاه‌ها توسط صاحبان تکنولوژی و شرکت مشاور نهایی شده است.