افزایش ۲۹ درصدی آب سدهای زنجان

  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: آب ذخیره شده در پشت سدهای مهم این استان از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۳ فروردین به ۱۷۵٫۹۳ میلیون مترمکعب رسید. امیر حمیدنیا در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آب ذخیره شده در پشت سدهای مهم استان زنجان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش […]

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: آب ذخیره شده در پشت سدهای مهم این استان از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۳ فروردین به ۱۷۵٫۹۳ میلیون مترمکعب رسید.

امیر حمیدنیا در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آب ذخیره شده در پشت سدهای مهم استان زنجان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۹ درصدی داشته است.

وی یادآورشد: این میزان آب از ۱۳۶٫۴۵ میلیون مترمکعب در ۲۳ فروردین سال قبل به ۱۷۵٫۹۳ میلیون متر مکعب در زمان حاضر رسیده است.

حمیدنیا اظهار کرد: مجموع سدهای در دست بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان ۹ سد مخزنی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: هم اکنون ۶ سد شامل ۵ سد مخزنی و یک سد انحرافی در مناطق مختلف این استان در دست احداث است.

وی خاطرنشان کرد: سدهای مهم و در دست بهره‌برداری این استان شامل سدهای تهم، گلابر، کینه‌ورس و تالوار هستند.

سد تهم در شهرستان زنجان، گلابر در ایجرود، کینه‌ورس در ابهر و تالوار در شهرستان خدابنده واقع شده‌اند.

حمیدنیا ادامه داد: ظرفیت کل مخازن سدهای در حال بهره‌برداری این استان ۷۲۶٫۱۲ میلیون مترمکعب و حجم کل مخازن سدهای در دست احداث شرکت بدون لحاظ سد انحرافی ۴۴۹٫۳۴ میلیون مترمکعب محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان به میزان بارش‌ها و مقایسه آن با سال گذشته اشاره کرد و گفت: میانگین میزان بارش در ایستگاه‌های مبنا از ابتدای سال آبی ۹۵- ۹۴ تا ۲۳ فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته، افزایش ۳۳ درصدی داشت.

وی اضافه کرد: این میزان بارش از ۲۲۲ میلی متر در سال گذشته به ۲۹۵ میلی متر در سال جاری رسیده است.

حمیدنیا ابراز کرد: این مقدار بارندگی نسبت به متوسط دوره آماری ۴۰ ساله نیز افزایش ۳۴ درصدی دارد.