اختصاص بخشی از مالیات بر درآمد به اتاق‌های اصناف

نایب رییس اول اتاق اصناف ایران پیشنهاد ‌کرد اختصاص بخشی از مالیات بر درآمد به اتاق‌های اصناف نایب رییس اول اتاق اصناف ایران پیشنهاد‌کرد: برای تأمین بودجه‌های مورد نیاز اتاق اصناف‌، می‌توان بخشی از مالیات بر درآمد را به اتاق‌های اصناف اختصاص داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، جلال‌الدین‌محمدشکریه اظهارکرد: بودجه اتاق اصناف […]

نایب رییس اول اتاق اصناف ایران پیشنهاد ‌کرد

اختصاص بخشی از مالیات بر درآمد به اتاق‌های اصناف

نایب رییس اول اتاق اصناف ایران پیشنهاد‌کرد: برای تأمین بودجه‌های مورد نیاز اتاق اصناف‌، می‌توان بخشی از مالیات بر درآمد را به اتاق‌های اصناف اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، جلال‌الدین‌محمدشکریه اظهارکرد: بودجه اتاق اصناف ایران در مقایسه با بودجه اتاق بازرگانی بسیار ناچیز است ضمن این‌که همه آن هم تحقق نمی‌یابد.

وی خطاب به شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن‌و تجارت گفت: به خانه‌ای که خود سنگ بنای آن را گذاشتید، خوش آمدید.

شکریه با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات محمدشریعتمداری در حوزه اصناف تصریح‌کرد: شریعتمداری همچنین شورای مشورتی را ایجاد کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران ادامه‌داد: یکی از خطراتی که از بیخ گوش اصناف گذشت، امضای الحاق تاکسی تلفنی‌‌ها به شهرداری توسط کمیته کمیسیون زیربنایی دولت بود که هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی‌ کشور ابقای آن در اتحادیه‌های صنفی را تأیید و تصویب کرد.

شکریه ضمن گلایه از اظهارنظر برخی مسؤولان درباره فعالیت در حوزه گردشگری گفت: موضوع صدور پروانه کسب برای واحدهای زیرمجموعه گردشگری که به استناد ماده ۹۱ قانون نظام صنفی به تصویب رسیده، بلافاصله به برنامه ششم توسعه رفت و نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی ‌بدون بررسی لازم رای دادند که اکنون به یکی از مشکلات اصناف تبدیل شده است.

وی با ارایه آماری در خصوص تراکنش‌‌ها اظهارکرد: در سال گذشته ۲۶۹ میلیون تراکنش انجام و از این طریق ۸۲ هزار میلیارد تومان‌ پول جابه‌جا شده است.

 

شکریه در‌باره کسب‌ و کارهای نوین گفت: صدور پروانه کسب باید پایش و مدیریت شود. از ۲۸هزار واحدی که نماد گرفته‌اند تاکنون فقط چند درصد آنها پروانه کسب دریافت کرده‌اند.